سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور از ایمن سازی خط لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی منشعب از خط ۲۰ اینچ تسوج - ارومیه با هدف افزایش طول عمر و ایمنی این خط خبر داد.

 خدایی گفت: ایمن سازی خط ۲۰ اینچ خوی به طول ۳۸ کیلومتر با ساخت ابنیه فنی و مقاوم سازی جاده سرویس با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی و انتقال پایدار گاز در برابر بلایای طبیعی و طغیان رودخانه‌های فصلی در برنامه عملیاتی منطقه  هشت عملیات انتقال گاز کشور قرار گرفت.

وی در خصوص ابنیه ساخته شده اظهار کرد: این ابنیه شامل ساخت دیوار پله‌ای با هدف ممانعت از آسیب در مواقع بارندگی و پوسیدگی و هرنوع آسیب‌های احتمالی طبیعی ایجاد شده است.

وی، عملیات مقاوم و ایمن سازی خطوط لوله انتقال گاز را مهم برشمرد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی لوله ایمنی لوله در بستر رودخانه نیز به حد زیادی افزایش یافته و همچنین با اصلاح مسیر رودخانه‌ها و سیلاب و لوله‌های آبرو ریسک آسیب در فصول بارندگی به شدت کاهش می‌یابد.

خدایی با تاکید ویژه بر نظارت و پیاده‌سازی دقیق قوانین و مسائل ایمنی اظهار کرد: رعایت کامل مسائل ایمنی در اجرای عملیات یک اصل مهم است و تمامی مسئولان و کارکنان باید در اجرا و پیاده‌سازی کامل الزامات ایمنی توجه ویژه داشته و در راس امور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تا مسیر‌های دسترسی به خطوط انتقال گاز به خصوص در این منطقه که در سرشاخه‌های مصرف و سردسیر واقع شده است همواره مورد بازبینی و بازسازی قرار گیرد تا در شرایط عملیاتی و بحرانی نیرو‌ها با واکنش سریع بتوانند در حداقل زمان ممکن در نقاط مورد نیاز عملیاتی حضور یابند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.