سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکر رسایی درباره صحبت‌های عراقچی و پاسخ قالیباف

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های روز گذشته وزیر پیشنهادی خارجه تذکری را مطرح کرد که با پاسخ رئیس مجلس مواجه شد.

حجت الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: روز گذشته عراقچی در صحبت‌های خود با خطاب قرار دادن آقای ثابتی طوری صحبت کرد که انگار نقض برنامه و کارنامه ایشان به معنای زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است.

در این هنگام قالیباف با قطع صحبت‌های رسایی از او درخواست کرد که در دستور مجلس تذکر دهد؛ در این هنگام، رسایی در واکنش به قالیباف گفت که تذکرش در دستور است که رئیس مجلس آن را نپذیرفت.

در پاسخ، رسایی خطاب به قالیباف گفت که شما دیروز اجازه صحبت را ندادید. قالیباف نیز در پاسخ گفت که نمی‌توان تذکری درباره دستور دیروز داد وگرنه خانم سارا فلاحی و آقای ثابتی با استناد به ماده ۷۵ قصد بیان تذکر داشتند که هیچ‌کدام از این تذکر‌ها وارد نبود.

رسایی نیز در واکنش به قالیباف گفت: حالا که اجازه طرح این تذکر را نمی‌دهید، چیز دیگری می‌گویم که ببینم شما برای آن جواب دارید یا خیر.

رسایی با استناد به ماده ۲۰۴ آیین‌نامه گفت: طبق آیین‌نامه باید قبل از تشکیل جلسه موافقان و مخالفان وزرا برای طرح اظهارات خود ثبت‌نام کنند تا قرعه‌کشی صورت گیرد منتها هیات رئیسه به آن عمل نکرده و نیم ساعت مانده به شروع بررسی صلاحیت هر وزیر، اعلام ثبت‌نام می‌کند و قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

وی خطاب به قالیباف گفت: در این باره چه پاسخ دارید؟ توجیه نکنید و یک کلمه جواب دهید.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: تذکر شما بازهم در دستور نبود، چون اکنون از بررسی کلیات برنامه عبور کرده‌ایم منتها شما که از پیشکسوتان مجلس هستید می‌دانید که پیش از این در دوره‌های قبلی برای صحبت نمایندگان موافق و مخالف همه وزرا، ثبت‌نام انجام می‌شد و معلوم بود چه کسانی مخالف هستند در نتیجه افراد به سمت نمایندگان مخالف می‌رفتند که چرا مخالفت می‌کنند؛ اکنون کار درست و منظمی صورت گرفته و چند ساعت قبل از آغاز صلاحیت هر وزیر قرعه‌کشی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این نماینده بقول فوتبالی ها همیشه در آفساید است...
حمید
۱۱:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روحانیت چراغ راه اسلام هستند آقای قالیباف وسایرنمایندگان باید به روحانیت احترام ویژه ای داشته باشند
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
آقای رسایی انسان سالم و شفافی هستند
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این رسایی وامثالهم مگه چقدر رای دارن که اینجور جاروجنجال میکنند،ادعای ولایت مداری دارن،ولی یادشون رفته توصیه های رهبری به وکلای مجلس رادرمورد رفتار با دولت جدید.
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این رسایی و ثابتی مثل دشمنان قسم خورده ملت در حال تقلا برای ریختن زهرشان هستن
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
لاریجانی ۲ وارد میشود
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این رسایی و دوستانش ماموریت دارن برای زدن قالیباف
کسی که به اینها گفته قالیباف رو بزنید میدونه که قالیباف اگه بیاد بشه رئیس جمهور حسابی بدرد ایران میخوره.
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم