سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرآیند تولید قطعات الماسه در نمایشگاه نانو رونمایی می‌شود

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار است در نمایشگاه نانو از فرآیند تولید نوعی از قطعات الماسه خود رونمایی کند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار است در نمایشگاه نانو که در آبان سال جاری برگزار می‌شود، از فرآیند تولید نوعی از قطعات الماسه خود رونمایی کند.

مهدی هاشمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۰ در زمینه سیستم‌های تحت خلأ با هدف طراحی، ساخت و توسعه دانش فنی ساخت سیستم‌های تحت خلأ تأسیس شد و تاکنون در زمینه‌های طراحی و ساخت سیستم‌های فرآوری مواد پیشرفته، انواع سیستم‌های لایه‌نشانی و تجهیزات تحت خلأ بالا فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ این شرکت در دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه نیشابور و دانشگاه شهید چمران اهواز نصب و راه‌اندازی شده است. این دستگاه برای تولید قطعات سرامیکی پیشرفته، زیست‌مواد، ابزار‌های الماسه، مواد متخلخل، مواد نانوساختار و تولید مواد مورد نیاز در حوزه الکترواپتیک استفاده می‌شود.

هاشمی، کاشی و سرامیک، لوازم بهداشتی و ساختمانی، قطعات خودرو، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، یراق در و پنجره و لوازم تزئینی را از جمله کاربرد‌های دستگاه لایه‌نشانی این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: ما در کنار ارائه خدمات به داخل، به صادرات نیز فکر می‌کنیم و روی صادرات به ترکیه و کشور‌های غربی تمرکز داریم. هرچند به دلیل ابعاد بزرگ تجهیزات ما و دشواری‌های موجود در مسیر صادرات، باید برخی چالش‌های این مسیر را نیز هموار کنیم.

به گفته وی این شرکت در داخل کشور به بخش خصوصی نظیر صنعت شیرآلات ساختمانی و هم به بخش‌های دولتی خدمات ارائه می‌دهد.

هاشمی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه فناوری نانو، حضور در این رویداد را فرصتی برای جذب مخاطب بیشتر ذکر کرد و افزود: در نمایشگاه امسال قرار است از یک فرآیند ویژه رونمایی کنیم. این فرآیند مربوط به تولید نوعی قطعات الماسه بوده که خط تولید آن در ایران وجود ندارد.

به نقل از ستاد نانو، وی با ابراز امیدواری از اینکه نمایشگاه نانو فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار برای این خط تولید باشد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خوب نمایشگاه نانو، همزمانی آن با نمایشگاه صنعت است. از آنجایی که ما در بخش تولید تجهیزات صنعتی فعالیت داریم، روی بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت نیز می‌توانیم حساب کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.