سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف کاغذ بازی از بیمه‌های تکمیلی برای حوزه خدمات و بستری چه زمانی محقق می‌شود؟ + فیلم

رئیس مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند بیمه مرکزی گفت: حذف کاغذ اقدام یکطرفه از سمت بیمه مرکزی و بیمه تکمیلی نیست و اقدام بین سازمانی است.

مهدی مختاری رئیس مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که حذف کاغذ از بیمه‌های تکمیلی در بخش بستری و خدمت چه زمان محقق خواهد شد؟ گفت: در خصوص حذف کاغذ از بیمه تکمیلی در بحث دارو، خدمت (آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و...)، بستری و در کل هر آنچه که داده آن در حوزه سلامت الکترونیکی ثبت شود و به سمت بیمه مرکزی آید، ما آمادگی رسیدگی به آن را داریم، اما در کل حذف کاغذ یک اقدام یکطرفه از سمت بیمه مرکزی و بیمه تکمیلی نیست و یک کار بین سازمانی است.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: در حوزه بستری خیلی از موارد و جزئیات پرونده بیمار هنوز دستی نوشته می‌شود و تبدیل این موارد به یک فضای الکترونیکی و... هنوز مانده است. ما در بیمه مرکزی این موضوع را پیگیر هستیم و جلسات مختلف در خصوص آن داریم. الکترونیکی شدن پرونده‌های حوزه سلامت موضوعی است که سمت وزارت بهداشت و مراکز درمانی بوده و اگر موارد مورد نیاز برای این بحث رخ دهد از سمت بیمه مرکزی آمادگی کامل وجود دارد که رسیدگی کنیم؛ کما اینکه از نظر زیرساخت بحث دارو را هم انجام دادیم.

او در نهایت در خصوص حذف کاغذ از بیمه تکمیلی برای بحث خدمات و بستری بیان کرد: در بحث حوزه خدمت، داده‌های تمیز‌تری داریم و در حال برنامه‌ریزی هستیم که به امید خدا همین امسال بتوانیم این مورد را هم در کنار دارو داشته باشیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.