سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس قرارگاه اربعین فراجا:

تردد زائران از مرز‌های ۶ گانه اربعینی در کمال امنیت و آرامش جریان دارد

رییس قرارگاه اربعین فراجا گفت: تردد زائران از مرز‌های ۶ گانه کشورمان برای عزیمت به عتبات عالیات و یا بازگشت آنها از سفر معنوی اربعین در کمال امنیت و آرامش در جریان است.

سردار محمد شرفی رییس قرارگاه اربعین فراجا روز گذشته در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه در مرز خسروی، گفت: مهمترین وظیفه پلیس در ماموریت بزرگ اربعین برقراری امنیت و ایجاد آرامش برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که بنا بر گواه خود زائران، پلیس تاکنون توانسته این وظیفه مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی اظهار کرد: همکاران ما با نگاه اعتقادی در ماموریت اربعین حاضر شده اند و شبانه روز در حال خدمت به زائران هستند و در پایان نیز با سربلندی این وظیفه و ماموریت خود را به سرانجام می‌رسانند.

رییس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های زائران حسینی آماده سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی بود که با اقدامات صورت گرفته این زیرساخت‌ها فراهم شده است.

شرفی یادآوری کرد: تسهیل و روان سازی مسیر‌های تردد زائران اربعین نکته دیگری است که زائران توقع دارند و از این رو باید تلاش کنیم این مهم هم به سرانجام برسد و شرایطی فراهم کنیم که زوار برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

رییس قرارگاه اربعین فراجا خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در اربعین امسال رخ داد در حوزه صدور گذرنامه بود، جایی که توانستیم با خرید تجهیزات مورد نیاز گذرنامه‌هایی مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ و درب منزل به آن‌ها تحویل دهیم.

گذرنامه در بازه زمانی ۷۲ ساعته صادر و چاپ می‌شود

سردار شرفی اضافه کرد: صدور و چاپ گذرنامه در بازه زمانی ۷۲ ساعته و تحویل آن درب منزل به متقاضایان باعث افزایش رضایتمندی مردم شده است.

وی همچنین با اشاره به حل معضل ازدحام زائران در پایانه‌های مرزی کشور طی سال‌های گذشته، افزود: امروز زائران چه هنگام خروج از کشور و چه ورود تنها ظرف مدت چهار ثانیه توقف دارند و می‌توانند با تردد بدون اتلاف وقت به سفر معنوی خود بپردازند.

رییس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ درصد زائران با خودرو‌های شخصی به پایانه‌های مرزی مراجعه کرده اند ادامه داد: ظرفیت کافی برای پارک خودروی زائران وجود دارد و اغلب زائران هم رضایت داشته اند.

او گفت: زائران توجه کنند استراحت کافی داشته باشند و از رانندگی هنگام خستگی پرهیز کنند تا حادثه تلخی رخ ندهد.

رییس قرارگاه اربعین فراجا در ادامه به میزبانی خوب کرمانشاه از زائران اربعین اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت در استان شرایط خوبی برای زائران اربعین فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته مرز خسروی از شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران چه برای خروج از کشور و چه ورود برخوردار است و قطعا زوار می‌توانند با آسایش و آرامش از این مرز تردد کنند.

سردار شرفی در پایان گفت: از هم اکنون باید به فکر طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه برای اربعین سال آینده باشیم تا خدمات متنوع تری به زائران ارائه کنیم و هرچه بیشتر رضایت آن‌ها جلب شود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجاروز گذشته از روند تردد زائران و خدمات رسانی به آن‌ها در پایانه‌ی مرزی خسروی بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.