سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال‌وهوای شبکه‌های اجتماعی اربعینی شد

کاربران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از حسرت‌های خود برای حضور در پیاده‌روی اربعین نوشتند.

جاری شدن سیل زائران اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی فضای شبکه‌های اجتماعی را متأثر کرده است. کاربران بسیاری از راهی‌شدن خود خبر می‌دهند و قول می‌دهند همه دوستان خود را یاد کنند و گروهی نیز از مرقد مطهر دردانه خدا، امام حسین (ع) تصاویری را منتشر می‌کنند. برخی کاربران نیز از حسرت‌های خود برای حضور در پیاده‌روی اربعین می‌نویسند. کاربران در این ایام از مدافعان حرم به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که امنیت امروز پیاده‌روی اربعین مدیون زحمات اوست، یاد و همچنین از شهید رئیسی و دولت سیزدهم که این سفر را تسهیل بخشیدند، قدردانی کردند. در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 زهره نوروزی:

این قشنگی‌های سفر اربعین رو با اسراف، خودخواهی، لنگر انداختن خونه میزبان و بداخلاقی خراب نکنید. این رو در نظر داشته باشید که میزبان عراقی و ایرانی وظیفه‌ای در مقابل ما نداره و صرفاً داره لطف میکنه. 

 سیدمحمدحسین میرلوحی:

غوغایی که در ‎اربعین از سوی فرزندان حسین‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب (ع) اتفاق می‌افتد، نباید تکراری شود. این یک معجزه حی و حاضر است. هیچ چیز پرچم حسین (ع) را پایین نمی‌آورد. این پرچم به زودی تقدیم دستان مبارک بقیه‌الله (عج) می‌شود و ابتدا در مسجد‌الاقصی کوبیده خواهد شد! ان‌شاءالله. 

 محمدحسین چاووشی:

[خطاب به شهید رئیسی]ولی یادمون نمیره چقدر زیارت اربعین رو واسمون راحت کردی! در ثواب زیارت تک‌تک زوار ایرانی قطعاً شریک هستید... رحمت‌الله علیه

 بنت‌الهدی قلی‌زاده:

اربعین تفرقی را که قرن‌هاست دشمنان در آن می‌دمند، به هم می‌زند و تجمع قلوب بر حول امام ایجاد می‌کند. در مقابل «صهیونیست‌ها و مسیحیت صهیونیستی و معاندان درون دنیای اسلام» باید در یک تجزیه و ترکیب «شیعیان» و «محبین اهل‌بیت (ع) در دنیای اسلام» و «مسیحیان متدین» را دور هم جمع کنیم. 

 فاطمه رایگانی:

من از سال ۱۳۹۶ دیگه پیاده‌روی اربعین رو از راه اصلی نجف- کربلا نرفتم، چون خلوتی و بافت روستایی مسیر‌های فرعی رو ترجیح می‌دم، اما فکر می‌کنم امسال به خاطر مسئله فلسطین و حمایت از غزه شلوغی اجتماعات حمایتی در راه موضوعیت داره. فلذا برمی‌گردیم به همان جاده اصلی با همه سختی‌هاش. 

 مریم گلزار:

در پیاده‌روی اربعین فقط می‌توانم بگویم که همه با شور و شوق وصف‌ناپذیری به سمت یک مقصد می‌روند و آن زمینه‌سازی ورود منجی است و من جز مهربانی و گذشت و محبت و خدمت و فداکاری چیزی نمی‌بینم! این گوشه‌ای از دولت منجی کریمه منجی است. 

 یاسر احمدوند:

ان‌شاءالله از اربعین پرشور حسینی نابودی صهیونیست‌ها حاصل شود. 

 ف. سعدی:

چقدر قشنگه وقتی توییتر را باز می‌کنی، نصف بیشتر دوستان عازم سفر کربلا شده‌اند. ما که چند ساله جاموندیم. خدا کنه آقامون اسم ما رو هم جزو دلسوختگان اربعین بنویسه. از همه زوار التماس دعا داریم. 

 فاطمه رهنما:

‏در اربعین، شاهد نهایت محبت، خدمت، عشق و وحدت و صلح و همدلی هستیم که فارغ از تفاوت‌های قومی و نژادی و فیزیکی، حول محور یک عشق مشترک اتفاق می‌افتد و هیچ کجا از کره زمین مانند آن را نمی‌توان دید!

 کاربری با نام «لشکر»:

به مردم بگویید تا یادشان بماند! سه ساله که ویزای اربعین رایگان شده و گذرنامه زیارتی هم در کمترین زمان تحویل میدن، ارز اربعینی به جای دلار و تحویل با خفت و خواری از توی سوراخ دیوار اونم توی نجف تبدیل شد به دینار عراقی و با عزت و احترام. هیچ‌وقت یادمون نمیره زیارت اربعین رو واسمون آسون کردی. 

 عبدالمجید خرقانی:

اگر رشادت‌ها و جانفشانی مدافعان حرم نبود، کجا می‌توانستیم در امنیت کامل به زیارت اربعین برویم!

 کاربری با نام «محدثه»:

‏مگر قرار نشد کربلایی‌ام بکنی؟ | ترحمی به غم این جدایی‌ام بکنی؟ | کبوتر حرمی‌ام ولی بدون حرم | مگر قرار نشد که هوایی‌ام بکنی؟ ‎#جاماندگان اربعین

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.