سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید یک مسئول بر برخورد قانونی با برهم زدگان امنیت در کویر خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با برهم‌زدگان امنیت کویر‌های استان که بدون مجوز وارد این محدوده شوند برخورد قانونی می‌شود.

سید محمد رضا طالبی روز یکشنبه در کمیسیون امنیت کویر و توسعه پایدار مناطق کویری استان گفت: کویر، ظرفیتی استثنایی است و با این نگاه باید با برنامه ریزی دقیق، تهدید‌های کویر را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه‌های بالادستی مسئولیت برقراری امنیت در کویر با فراجاست که به خوبی با باند‌های قاچاق مواد مخدر و اشرار مقابله می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مناطق گردشگری کویر استان مشخص شده، افزود: برای ورود به پهنه‌هایی که خطراتی برای گردشگرانی دارای مجوز دارد هم اطلاعات مورد نظر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بعضی از گردشگران بدون مجوز و از استان‌های مجاور وارد کویر می‌شوند که مشکلاتی برای خود و دستگاه‌های خدمات رسان به وجود می‌آورند که در این زمینه مکاتبات لازم با وزارت کشور صورت گرفته و رونوشت به استانداری‌های استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

طالبی با بیان اینکه از اعضای این کمیسیون انتظار داریم تا همکاری اطلاعاتی را با فراجای استان انجام دهند، تأکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در کشور، بهترین امنیت در موضوعات مختلف در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه قدر امنیت موجود در استان را باید بدانیم، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید تلاش کند تا با بکار گیری نیرو‌های بومی در معادن استان از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: گروه‌های مختلفی در کویر با اهدافی خاص حضور پیدا می‌کنند که باید با توجه به گرمای زیاد کویر، هشدار‌های لازم در خصوص شرایط موجود به آنها داده شود و از ورود بدون مجوز به این مناطق جلوگیری شود.

وی‌گفت: ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها باید برای اطلاع رسانی در مبادی ورودی کویر اقدام کنند.

طالبی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی استان باید برای انجام هماهنگی‌های لازم درخصوص مدیریت کویر لوت جلسه‌ای با حضور مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های همجوار کویر برگزار کند.

برچسب ها: تور کویر ، کویر گردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.