سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوج‌گیری اختلافات هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی با نتانیاهو درباره غزه

شبکه ۱۳ اسرائیل با اشاره به اختلافات بین هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و نتانیاهو، گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا وارد فلسطین شده است تا به سران این رژیم هشدار دهد.

شبکه ۱۳ اسرائیل شامگاه امروز یکشنبه تاکید کرد که هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده است که شکست مذاکرات باعث خواهد شد، آغاز مجدد آن بسیار دشوار باشد.

در ادامه اختلافات مسئولان این رژیم، این شبکه گزارش داد، نتانیاهو به هیئت مذاکره‌کننده صهیونیستی گفته است که شکست یا به نتیجه رسیدن مذاکرات، هیچ ارتباطی به آنان ندارد. بنا بر این گزارش، هیئت مذاکره کننده، نخست وزیر رژیم را در جریان «پیشرفتی» قرار داد که در مذاکرات حاصل شده است، ولی در عین حال نسبت به شکست این مذاکرات هشدار داد.

روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه دوحه پایتخت قطر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود، مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید باید بر توافق قبلی متمرکز بود. براساس بیانیه صادره این مذاکرات بزودی در قاهره از سرگرفته می‌شود.

این مذاکرات پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران برگزار شده است، اقدامی تروریستی که ایران اعلام کرد پاسخ پشیمان کننده‌ای به رژیم اسرائیل خواهد داد و به گفته کارشناسان، آمریکا و کشور‌های عربی امیدوارند آتش‌بس، ایران را از انتقام گیری منصرف کند. مقامات اسرائیلی معتقدند نتانیاهو برای نجات حیات سیاسی خود تمایلی به پایان جنگ ندارد و رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره هم می‌گوید که اگر نتانیاهو آتش‌بس را با شرایط متعادل بپذیرد، باید با قدرت خداحافظی کند.

به گزارش شبکه ۱۳، هیأت مذاکره صهیونیست به نتانیاهو گفته است که اگر بر ادامه حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در محور‌های «فیلادلفیا» و «نتساریم» اصرار کند، مذاکرات شکست خواهد خورد. این شبکه همچنین خبر داد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا وارد فلسطین اشغالی شده است تا به نتانیاهو توضیح دهد که شکست این دور از مذاکرات چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

شبکه ۱۳ به نقل از مسئولان صهیونیست گزارش داد: می‌توان مشکلات باقی مانده بر سر محور فیلادلفیا را با هماهنگی مصر حل کرد و هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی این مسئله را فردا در قاهره بررسی خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.