سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار خیار و گوجه فرنگی متعادل شد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: علی‌رغم صادرات خیار و گوجه فرنگی به عراق در آستانه اربعین، اما بازار به دلیل فراوانی عرضه متعادل شده است.

اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت میوه و صیفی‌جات در بازار خبر داد و گفت: علی‌رغم صادرات گوجه فرنگی و خیار به عراق برای بحث اربعین، افزایش قیمتی نداشتیم به طوری که نرخ کنونی هرکیلو گوجه فرنگی در میدان ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، خیار گلخانه ۲۰ تا ۲۸ هزارتومان و خیار اصفهان ۱۲ تا ۱۸ هزارتومان است.

او از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو موز اکوادور ۷۰ هزارتومان، موز فیلپین ۶۵ هزارتومان و موز هندی ۵۵ هزارتومان است.

یاوری نرخ هرکیلو آلبالو را ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو آلو سیاه ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، آلو شابلون ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، آلو قطره طلا ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، انجیر زرد ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، زردآلو ۵۰ تا ۸۰ هزارتومان، سیب گلاب ۴۰ تا ۷۰ هزارتومان، شلیل ۳۰ تا ۵۵ هزارتومان، انگور عسگری ۲۰ تا ۲۵ هزارتومان، انگور  بی‌دانه سفید ۴۰ تا ۶۰ هزارتومان، انگور بی‌دانه قرمز ۶۰ تا ۹۰ هزارتومان، گلابی ۶۰ تا ۸۰ هزارتومان و گلابی شاه‌میوه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزارتومان است که حداکثر با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود برمبنای فاکتور رسمی در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان نرخ کنونی هر کیلو طالبی را ۸ تا ۱۵ هزارتومان، خربزه را ۸ تا ۱۶ هزارتومان و هندوانه را ۵ تا ۱۰ هزارتومان اعلام کرد.

او ادامه داد: بنابر آمار، امسال در میوه‌های تابستانه نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم که این موضوع در عرضه هم اثر گذار بوده است.

یاوری از توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۴ هزارتن میوه، صیفی و فرنگی‌جات در میدان خبر داد و گفت: روزانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزارتن میوه، صیفی و فرنگی‌جات به دلیل فراوانی عرضه در میدان می‌ماند و امسال بار به میزان کافی وجود دارد. همچنین با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه، نوسانی در بحث اربعین نخواهیم داشت و قیمت هندوانه و گوجه فرنگی به سبب توزیع از چند استان کاهش پیدا کرده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.