سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان جایگاه نخست کشور در تحقق تعهد اشتغال را از آن خود کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: سمنان استان پیشتاز کشور در تحقق تعهد اشتغال ۱۴۰۳ و اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان است.

صادقی  در نشست شورای اشتغال سمنان گفت: طبق آمارهای ثبت شده در سامانه رصد اشتغال تا بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۳ درصد ایجاد اشتغال در سمنان ۶۵ و هشت دهم است که با اختلاف بیش از ۲۳ درصدی با استان دوم در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: اقدام‌های انجام شده برای اشتغالزایی دانش‌آموختگان این استان طی یک سال گذشته طبق اعلام سامانه رصد منجر به ایجاد اشتغال ۸۹ و ۴۷ صدم درصد از این قشر شد.

وی اضافه کرد: سمنان با اختلاف بیش از ۵۰ درصدی با استان دوم در رده نخست کشور در اشتغالزایی دانش‌آموختگان قرار دارد.

وی از عملکرد اعضای شورای اشتغال سمنان اعم از دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بنیادهای حامی و پشتیبان، مدیران شهرستانی و به ویژه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در ثبت و ایجاد اشتغال و توسعه مشاغل دانش بنیان و علم پایه تقدیر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.