سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت ۳۰۰ پلیس یار اربعین در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به طرح ابتکاری استفاده از ظرفیت پلیس یاران اربعین، گفت: در راهپیمایی اربعین امسال تاکنون از ظرفیت ۳۰۰ نفر از این افراد در استان کرمانشاه استفاده کرده‌ایم.

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه با حضور سردار شرفی رییس قرارگاه اربعین فراجا در مرز خسروی افزود: پلیس یاران اربعین از دروازه ورودی استان کرمانشاه در کنگاور تا نقطه صفر مرزی در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: پلیس یاران اربعین با پوشیدن لباس‌های فرم یک شکل مشخص هستند که در موکب ها، مسیر‌های محل تردد، پلیس راه‌ها و پایانه مرزی خسروی حضوری شبانه روزی دارند و به زوار خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با نزدیک شدن به اربعین حسینی جمعیت پلیس یاران به ۲ برابر افزایش یافته و در روز‌های آینده ۶۰۰ نفر از این افراد مشغول ارائه خدمات به زائران می‌شوند.

وی ادامه داد: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب و یک پاسگاه مرکزی در قصرشیرین با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعین اقدام کرده و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی مشغول خدمت‌رسانی به زوار هستند.

سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده، روان سازی مسیر‌های محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن‌ها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌ها است، یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها و راهداری میسر است.

او گفت: هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آن‌ها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.

فعال بودن ۵۸ گیت ۲ کاربره در پایانه خسروی

فرمانده انتظامی کرمانشاه همچنین با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آن‌ها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از پنج ثانیه خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تردد ۸۰۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته، افزود: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی تردد‌های زائران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه، ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محور‌های مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محور‌ها و شهر‌های محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آن‌ها حضور داشته و به ایفای وظیفه می‌پردازند.

ایجاد ۱۵ پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو

وی همچنین از ایجاد ۱۵ پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در مسیر قصرشیرین به سمت پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: در همه این اماکن دوربین نصب شده و پارکینگ‌ها نیز شماره گذاری شده اند.

سردار حاجیان تصریح کرد: پارکینگ‌های تعبیه شده در نزدیک‌ترین محل به پایانه خسروی قرار دارد و زائران با فراق بال می‌توانند خودرو‌های خود را در این پارکینگ‌ها قرار داده و به سفر معنوی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه امنیت زائران اربعین در استان کرمانشاه به بهترین شکل ممکن تامین شده است، گفت: مرز خسروی وضعیت مطلوبی دارد، از این رو به زائران هم پیشنهاد می‌کنیم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی در پایانه خسروی، این مرز را برای سفر معنوی خود و زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.