سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در کشور:

خدمات درمان ناباروری به صورت رایگان انجام می‌شود

استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان اولین استان کشور، خدمات درمان ناباروری را به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.

محمدمهدی فداکار یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان کرمان به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: باید نگاه شرعی و مسئولانه‌ای به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات بزرگی در زمینه درمان ناباروری در استان آغاز شده است و خدمات به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: لازم است که به مردم اطلاع‌رسانی شود تا از پیشرفت‌های درمان ناباروری و حمایت‌های استان مطلع شوند. 

وی افزود: این اقدامات از نظر فرهنگی نیز پیشرفت خوبی داشته و ظرفیت بسیار مناسبی را ایجاد کرده است و  ما باید این حس مثبت را در افکار عمومی تقویت کنیم.

استاندار کرمان به مشکلات مسکن در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان در شهر کرمان ساکن است و برای تأمین زمین و تسهیلات با چالش‌هایی مواجه هستیم.

محمد جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در این جلسه گفت: تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۳۰ هزار زوج در استان کرمان با مشکل ناباروری مواجه هستند و  حل مشکل این افراد، کمک زیادی به افزایش جمعیت خواهد کرد. 

وی افزود: پزشکان متخصص استان کرمان در بخش خصوصی و دولتی در این زمینه همکاری دارند.

جعفری افزود: ظرفیت موجود در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان در دسترس است و تمام مراحل نوبت‌گیری، آزمایشگاه و سایر خدمات نیز در همین مکان انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: از اول تیرماه، خدمات درمان ناباروری در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان برای بیمه‌های تکمیلی و پایه ارائه می‌شود و این خدمت فقط در استان کرمان رایگان است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: همچنین در مرکز درمانی نجمیه، بخش خصوصی و فوق تخصصی جنوب شرق برای استان‌های جنوبی راه‌اندازی شده است و بیمه‌های تکمیلی و پایه در این زمینه همکاری دارند تا پرداختی بیماران کاهش یابد و بسیج نیز بدین منظور مبلغی از هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد.

مریم‌ السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه به طرح فتان (فرزندان تحول‌آفرین ایران زمین) اشاره داشت و گفت: همکاری حاکمیت و سازمان‌های مردمی در کنار یکدیگر می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

وی افزود: این طرح می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین حاکمیت و سمن‌ها و سازمان‌های مردمی عمل کند و اتاق فکری برای طراحی و ارائه راهکار‌های علمی و دقیق در این زمینه راه‌اندازی شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.