سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

سازه دریایی حادثه‌دیده در خلیج فارس تعویض شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعویض بویه حادثه‌دیده در اثر برخورد شناور در کانال دسترسی بندر بوشهر با موفقیت انجام شد.

مصطفی حاجی رضایی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی حادثه‌ای که منجر به برخورد یک شناور با بویه شماره ۱۶ در کانال دسترسی بندر بوشهر شد، بویه آسیب‌دیده با یک بویه جدید تعویض شد.

وی با بیان اینکه تاریخ اعلام این حادثه، ۲۳ مرداد ماه جاری بود افزود: حادثه باعث تخریب کامل قسمت فوقانی بویه و تجهیزات مربوط به چراغ و سولار آن شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: به دنبال این برخورد، تلاش‌ها برای شناسایی شناور مقصر از طریق ردیاب AIS همچنان در حال پیگیری است.

حاجی رضایی ادامه داد: بویه شماره ۱۶ نقش حیاتی در هدایت کشتی‌ها و جلوگیری از انحراف آنها در پیچ کانال دارد و نبود آن می‌توانست منجر به خطرات جدی مانند به گل نشستن کشتی‌ها شود.

وی افزود: با این حال اقدام اولیه برای تعویض بویه به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان‌پذیر نبود تا اینکه صبح امروز ساعت ۴ عملیات تعویض بویه به طور مجدد آغاز شد و با موفقیت به پایان رسید.

حاجی رضایی اظهار کرد: بویه پلی‌اتیلن آسیب‌دیده با یک بویه فلزی قرمز مجهز به چراغ چشمک‌زن قرمز (دو فلش در هر ۶ ثانیه) جایگزین و بویه صدمه‌دیده نیز برای بررسی و تعمیر به کارگاه علائم منتقل شد.

وی گفت: با توجه به نقش بویه‌ها در راهبری و هدایت کشتی‌ها عملیات تعمیرات و نگهداری بویه‌ها در کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم همواره مورد توجه جدی قرار دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: به دریانوردان و فرماندهان شناور‌های متردد توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه نارسایی و یا خاموشی بویه‌ها و دیگر علائم کمک ناوبری، فوری به مرکز کنترل مخابرات نزدیک‌ترین بندر اطلاع رسانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.