سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی کار:

میدری شناخت خوبی از ابزار‌های فقرزدایی دارد

نماینده شوشتر و گتوند گفت: به شهادت متخصصان، میدری بهترین فرد برای تصدی وزارت کار است و دغدغه کاهش فقر دارد.

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر و گتوند به عنوان نماینده موافق با وزیر پیشنهادی کار در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در جریان هستید و هستیم که آقای پزشکیان از همه طیف‌های سیاسی در کشور رای گرفت و دولتی که تشکیل داده از همه طیف‌هاست لذا بدیهی است وزرای پیشنهادی از همه طیف‌ها باشند و امروز روزی است که باید رئیس‌جمهور را حمایت کنیم.

او ادامه داد: بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب با رویکرد‌های سیاسی متکثر از وزارت رفاه حمایت می‌کنند که نشانه مهمی است و تواناترین مدیر برای ارتقای سیاست اجتماعی را میدری می‌دانند. به شهادت متخصصان بهترین فرد برای تصدی این وزارتخانه است و فهم نظری عمیقی دارد. سلامتش در میان مدیران عالی کم‌نظیر است و دغدغه کاهش فقر دارد. دولت وفاق ملی با او کامیاب‌تر خواهد بود. امیدوارم همه از جناح‌های سیاسی با رای به او اولویت خود را مسائل فراجناحی کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: رای اعتماد به میدری می‌تواند گام مهمی برای ایران باشد. پیش از ورود وی به وزارت رفاه داده‌های مناسبی از افراد آسیب‌پذیر نبود. سیاستگذاری رفاهی باید توصیف دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل، معلولان، زنان سرپرست خانوار و افراد با درآمد پایین داشته باشد. یکی از دستاورد‌های وی که دیده نشد ساخت زیرساخت‌های ظرفیت‌ساز در ایران بود. 

وی افزود: با توجه به سوابق میدری حضور او در این وزارتخانه به موفقیت سیاسی محدود نخواهد شد و تاثیرات جانبی در بخش‌های دیگر دولت گذاشت. وزاراتخانه‌ای که چشم امید افراد کم‌درآمد جامعه است. اجماع متخصصان این است. یکی از ویژگی‌های وی همزمان بر کار اجرایی و نظری است. به یک استراتژیست رفاهی و طراح نیاز داریم و من کسی را به‌غیر از میدری نمی‌شناسم تا این مسئولیت را برعهده بگیرد. در دوره معاونت وی شاهد تربیت مدیران توانمند بودیم، اما این روند در دوره بعد از وی متوقف شد.

او تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های وی این بود که بسیاری از پروژه‌های پیچیده او بدون درگیری و بدون تنش اجرا شدند. آقای احمد توکلی در پیامی گفت آقای میدری درباره مسئله رفاه اجتماعی صاحب نظر و اهل گفتگو است با اینکه خط سیاسی ما یکی نبود درباره موضوعات مختلف گفگتو کردیم که متوجه بی تعصبی او نسبت به اشتباهات گذشته بود.

میدری باید بالاترین رای اعتماد را بگیرد

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس که موافق با وزیر پیشنهادی کار است گفت: به عنوان یک کرد اهل سنت که چند سال است که پزشکیان را می‌شناسم انتظار داشتم یک اهل سنت در دولت وجود داشته باشد. بنده به درایت و تجربه پرشکیان باور قلبی دارم که دیروز به من گفتند از اقوام و مذاهب کشور استفاده می‌کنند. 

او ادامه داد: آقای قالیباف به صراحت گفت که ۱۹ وزیر پیشنهادی را دستگاه‌ها تایید کردند و برای من حرفی باقی نمی‌ماند.  برای انتخاب وزیر ۱۰ شاخص می‌خواهیم که تجربه، تحصیلات و پاکدستی و غیره دارد. اگر موردی بود باید گذشت کنیم. استیضاح دست مجلس است. خط قرمز ما نظام و رهبری است و اگر از آن منحرف شوند راه استیضاح باز است پس بیایید به میدری اعتماد کنیم.

وی افزود: پزشکیان به ما اعتماد داده اسپ در سرمایه گذاری در کشور به ویژه مناطق محروم اقدام کند. امروز کسی برای وزارتخانه معرفی شده که ۸ سال معاون این وزارتخانه بوده و ۴ سال نماینده بود و پس از آن حق دارد بالاترین رای را بگیرد و وزیری دست پاک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.