سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

برداشت از میادین مشترک نفتی و گازی باید در اولویت دولت چهاردهم باشد

مختار گفت: برداشت از میادین مشترک نفت و گاز باید در اولویت‌های وزارت نفت در دولت چهاردهم باشد تا مطالعات، اکتشاف و استخراج را به نحواحسن انجام دهد.

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های دولت در حوزه انرژی گفت: برداشت از میادین مشترک نفت و گاز باید در اولویت‌های وزارت نفت در دولت چهاردهم باشد تا مطالعات، اکتشاف و استخراج را به نحواحسن انجام دهد به‌ویژه در جنوب استان خوزستان میادین نفتی مشترک با عراق داریم همچنین در بخش گاز با کشور‌های دیگر مانند قطر میادین مشترک داریم و بسیار مهم است که میادین مشترک در اولویت قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: سومین بحث در بخش ناترازی انرژی است، چون ناترازی انرژی نشات گرفته از نبود برنامه‌ریزی در زیرساخت‌های تولید و توسعه زیربنای تولید برای سوخت خواهد بود لذا نباید فقط بهینه‌سازی را به‌عنوان سیاست کلی قرار بدهیم و بحث توسعه زیرساخت‌ها را کنار بگذاریم؛ بهینه‌سازی می‌تواند یک متغیر موثر در بخش ناترازی باشد هم در انرژی برق و هم سوخت‌های فسیلی، اما نمی‌تواند نافی این باشد در بخش انرژی‌هایی که وجود دارد کار نکنیم و توسعه ندهیم مثلا در بخش تولید بنزین که از طریق پتروشیمی‌ها که آلودگی‌های محیط زیستی بسیار مخربی دارد باید اصلاح شود.

مختار ادامه داد: در بخش انرژی‌های نو خیلی عقب هستیم و باید در این زمینه کار کنیم لذا این عقب‌افتادگی با ارائه یک برنامه مدون و مولفه‌هایی که بتواند هدف‌گذاری‌ها را محقق کند باید باشد و وزیر نفت باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در بخش جذب سرمایه‌گذاری در تبصره ۴ بودجه ۱۴۰۲ و حتی امسال هیچ‌گونه جلب مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نداشتیم و این عاملی مهم در عقب‌افتادگی و نبود توسعه پایدار در بخش انرژی است که این امر با منویات مقام معظم رهبری، بخش مشارکت مردمی منافات دارد و باید در سیاستگذاری‌ها آنها را درنظر بگیریم.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: تحریم‌های خارجی نمی‌گذارد شرکت‌های خارجی در صنعت نفت حضور پیدا کنند. 

مختار تاکید کرد: بزرگترین مشکلی که داریم در بخش تضامین صادر شده بین بانکی است یعنی یک شرکتی فاینانس انجام دهد وقتی وارد مذاکره می‌شویم و به تضامین صادره بین دو کشور می‌رسد بانک آنها به‌دلیل تحریم بانکی نمی‌تواتد تضامین را صادر کند و اینجاست که مشکل بن‌بست در سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غفار
۰۸:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
اولویت بندی شمامشکل داره : اولویت اول شما باید ایجادعدالت باشه
شما فراموش کردیداگرزنده ایدبرای عدالت زنده ایدو مسئول هستیدولی مسئولیت خودرافراموش کرده اید