سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران آتش‌سوزی ترکیه ادامه دارد

وزیر کشاورزی ترکیه می‌گوید در مجموع نزدیک به ۵۰ آتش‌سوزی در ترکیه به وقوع پیوسته که ۱۷ مورد آن ادامه دارد.

ترکیه همچنان با مجموعه‌ای از آتش‌سوزی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که در مناطق مختلف به وقوع پیوسته و ضمن سوزاندن مناطق جنگلی، مناطق مسکونی را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح ترکیه، «ابراهیم یوماکلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری این کشور اعلام کرد که تا روز جمعه در مجموع ۴۷ آتش‌سوزی در ترکیه به وقوع پیوسته و تلاش‌ها برای مهار ۱۷ مورد باقی‌مانده ادامه دارد. از جمله مناطقی که بیشترین آسیب را دیده، «ازمیر» و استان‌های اطراف آن است که آتش‌سوزی‌های آن به مناطق مسکونی رسیده و خسارات زیادی به بار آورده است. وضعیت به ویژه در استان «ازمیر» وخیم بوده و آتش‌سوزی‌ها در چندین منطقه از جمله «کارشیاکا» «بایراکلی» و «چیغلی» در حال وقوع است. 

گفته شده آتش سوزی در منطقه «کارشیاکا» ویرانگر بوده و از مناطق جنگلی به یک مجتمع مسکونی چند طبقه گسترش یافته و منجر به تخلیه و خسارات شدید شده است. افزون بر این، آتش‌سوزی به ۳۰ فروشگاه در این منطقه رسیده و صد‌ها آتش‌نشان در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

اداره کل جنگلداری ترکیه به مردم هشدار داده است که به دلیل شرایط جوی در غرب این کشور تا ۱۰ روز آینده آتش روشن نکنند، زیرا خطر آتش‌سوزی جنگلی در شرایط کنونی تا ۷۰ درصد بیشتر است.

در ماه ژوئن، آتش‌سوزی در شهرک‌های جنوب شرقی ترکیه گسترش یافت و جان ۱۱ نفر را گرفت. مقامات این کشور رطوبت کم، باد‌های شدید و درجه حرارت بالا را عامل تشدیدکننده می‌دانند و دانشمندان نیز تغییرات اقلیمی را به عنوان عامل تعداد و شدت زیاد آتش سوزی‌های جنگلی ترکیه معرفی کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: آتش سوزی ، ترکیه ، ازمیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.