سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۶۶ مورد گزیدگی در خوی

معاون دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: در یک سال گذشته ۱۶۶ مورد مار و عقرب گزیدگی در خوی ثبت شده است.

با افزایش دما و شدت گرما برخی حیات وحش برای تامین آب و سایه گزینی به مناطق مسکونی روی می‌آورند و در اتفاقی که امروز یکشنبه بیست و هشتم مرداد ماه در شهرستان خوی رخ داد مار افعی و سمی که در یک انبار واحد مرغداری برای سایه گزینی لانه کرده بود با حضور به موقع آتش نشانان زنده گیری و به محیط زیست انتقال یافت تا در طبیعت رها سازی شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: در یک سال گذشته ۱۶۶ مورد مار و عقرب گزیدگی در بیمارستان‌های خوی ثبت و درمان شده است که ۶۲ مورد مارگزیدگی و ۱۰۴ مورد نیز عقرب گزیدگی بوده است .

دکتر هاشم زاده افزود: با توجه به گرما و فصل کاری به کارگران و کشاورزان توصیه می‌شود که موارد ایمنی را در هنگام کار برای پیشگیری از مار و عقرب گزیدگی رعایت کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت مار و عقرب گزیدگی ضروری است که محل گزش به صورت شل بسته شود و محل گزش و مصدوم بدون حرکت اضافی برای درمان و استفاده از پادزهر به مرکز درمانی در کمترین زمان منتقل شود.

وی  از سگ و گربه گزیدگی به عنوان دیگر انواع گزیدگی‌ها اشاره کرد که در سال‌های اخیر با افزایش پدیده سگ‌های ولگرد در جوامع اتفاق افتاده  است اشاره کرد و گفت: ابتلا به بیماری هاری جان افراد را تهدید می‌کند.

به گفته دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی امسال ۹۳۳ فقره سک و گربه گزیدگی در مراکز درمانی خوی ثبت و افراد در معرض خطر واکسن هاری دریافت کردند .

وی افزود: دوماه قبل متاسفانه یک کودک روستایی در خوی نیز به علت بی توجهی خانواده و تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی بر اثر سگ گزیدگی و ابتلا به بیماری هاری جان خود را ازدست داد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی  از مردم خواست: در صورت سگ یا گربه گزیدگی حتما به مراکز درمانی برای دریافت رایگان واکسن هاری مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.