سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش بیمه معلم در ایجاد انگیزه کلاس درس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: دستمزد و بیمه معلم نقش موثری در ایجاد انگیزه آنان در کلاس درس دارد.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مناطق آمورش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و شورای نظارت استان گفت : امیدوارم در مسیر نورانی راه شهدا حرکت کنیم و در ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور موثر واقع شویم.

وی با اشاره به این که تقریبا اکثر افراد جامعه بخش مهمی از زندگی خود را در درون مدرسه سپری می کنند ، اظهار کرد: چگونگی شکل گیری باورها ، مهارت ها و شخصیت افراد در مجموعه مدرسه و کلاس درس به صورت مستقیم و غیر مستقیم شکل می گیرد و این مسائل بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد همگی بر این است که نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه اصلی کشور است و از اهمیت بالایی برای حاکمیت برخوردار است، تصریح کرد: نیروی انسانی عامل انسان سازی ،تمدن و جامعه سازی است و مهندسی آینده جامعه کشور در داخل مدرسه و کلاس درس شکل می‌گیرد.

محمودزاده آموزش و پرورش را در دوبخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تبیین کرد و افزود: متاسفانه ما غالبا درگیر بخش سخت آموزش و پرورش هستیم در صورتی که ماموریت اصلی ما در بخش نرم افزار است و در این بخش است که کیفیت آموزشی و پرورشی را به دنبال دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که جایگاه آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که بهترین اتفاق‌ها برای فرزندان این سرزمین رقم بخورد ، گفت: بسیاری از چالش‌های درون آموزش و پرورش را می توان با برنامه ریزی مناسب حل و فصل کرد اما نیازمند یک همدلی و عزم عمومی می باشیم

وی افزود: بخشی از جریان تربیت در مدارس غیردولتی و به دست موسسان و مدیران با دغدغه و سخت کوشی اتفاق می افتد که به دلیل انعطاف پذیری و مشارکت های مردمی این مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور می تواند بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی را به همراه داشته باشند .

محمود زاده با تاکید بر اینکه شفافیت ، مبارزه با فساد و رانت از شعارهای مهم دولت چهاردهم است، تصریح کرد: ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم که سامانه ای کردن برنامه ها در سازمان نیز در راستای همین هدف است تا بتوانیم جلوی هر گونه رانت بازی را بگیریم

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن معلمین مدارس غیر دولتی، گفت : این مقاومت‌ها در ابتدا طبیعی است اما موسسین محترم مدارس غیر دولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمین عزیز در این مدارس انجام پذیرد .

وی با اشاره به این که جایگاه ،دستمزد و بیمه معلم نقش موثری در ایجاد انگیزه آنان در کلاس درس دارد، تاکید کرد: این مسائل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در کلاس درس را به همراه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.