سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی تعداد زیادی از قشلاق‌های استان اردبیل از آب شرب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تعداد زیادی از روستا‌ها و قشلاق‌های شمال استان اردبیل از آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان امروز در شورای عشایر استان که با حضور معاون سازمان امور عشایر ایران برگزار شد، گفت: با توجه به تلاش‌های عشایر در زمینه تولیدات مختلف اعم از صنایع دستی، لبنیات و گوشت، کمک به رشد اقتصادی عشایر با ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی با مساعدت مرکز کشور ضروری است که درباره تخصیص تسهیلات به قشر عشایر برای ایجاد بازارچه نیز باید بانک‌ها پای کار باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای آب‌رسانی به قشلاق‌ها در ۳ سال اخیر، افزود: با همکاری بسیج سازندگی و مشارکت آب و فاضلاب، آب‌رسانی به روستا‌ها و قشلاق‌ها آغاز شده و تعداد زیادی از روستا‌ها و قشلاق‌های شمال استان اردبیل از آب شرب بهره‌مند شده‌اند.
او با تأکید بر اقدام آب و فاضلاب در تسریع آب‌رسانی به قشلاقات و همکاری امور عشایر در این راستا، بیان کرد: عمل به تعهدات پیمانکاری انجام‌گرفته در اقدام و سرعت‌بخشی به آب‌رسانی مورد نیاز است.
میرجعفریان تصریح کرد: توجه به درآمدزایی از محل پنل‌های خورشیدی برای عشایر لازم بوده و باید حوزه برق استان اردبیل به این موضوع ورود کند.
او با اشاره به موضوع آموزش فرزندان عشایر، گفت: توانمندسازی در برابر مسائل اجتماعی و اجرای برنامه‌های کتابخوانی و ترویج کتاب در منطقه با پیگیری دستگاه‌های مربوط برای ارائه خدمات مذکور به عشایر، مورد تأکید است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.