سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ شرکت هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان از سود مرحله سوم سهام عدالت وصول شده است.

ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت اظهار کرد: مرتبه پیش اعلام شد چهار شرکت همچنان سود سهام عدالت را واریز نکردند حالا نسبت به قبل پالایشگاه بندرعباس تسویه کرده و شرکت فجر انرژی خلیج فارس هم اعلام کرده که به سبب افزایش سرمایه سودی را واریز نخواهد کرد و اکنون تنها ۲ شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۲.۵ همت بدهی و شرکت مپنا که آن هم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند باقی مانده اند که باید سود سهام عدالت را واریز کنند.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۲ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس همچنین بیان کرد: شرکت هلدینگ خلیج‌فارس فارس اعلام کرده که شرکت‌های فجر و مبین به سبب مشکلات تاکنون سود سهام را برای هلدینگ واریز نکرده اند و طبیعتا هلدینگ خلیج‌فارس هم نتوانسته سود سهام عدالت را به شکل کامل تسویه کند شرکت مپنا هم اعلام کرده از وزارت نیرو طلبکار است به همین دلیل سود سهام عدالت را کامل واریز نکرده است.

او افزود: رقم اصلی و با اهمیت باقی‌مانده جهت واریز سود سهام عدالت برای هلدینگ خلیج‌فارس است که این هلدینگ حسابش راکد نیست و خرد خرد سود را واریز می‌کند فکر می‌کنم اگر هلدینگ خلیج‌فارس سود سهام عدالت را تسویه کند می‌توانیم برای اخذ مجوز واریز سود سهام عدالت از سمت شورای عالی بورس حرکت کنیم. هفته گذشته تاکنون با مدیران هلدینگ خلیج‌فارس فارس صحبت شده و در طول این زمان یک همت واریز داشتند و همچنان منتظر تسویه کامل هستیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
یعنی چه ما منتظر سود سهام هستیم
قاسم
۱۲:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
سود سهام عدالت من پرداخت نمی شود به کجا مراجعه کنم