سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴ سال از کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی رشت می‌گذرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: در صورت نصب انشعاب برق، کتابخانه مرکزی رشت بعد از ۲۴ سال آماده بهره برداری است.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای اهمیت آن گفت: پروژه کتابخانه مرکزی رشت در انتظار رفع موانع برجای مانده و در اختیار گذاری به مردم این استان است.

او به لزوم همکاری و هم افزایی بیشتر مجموعه راه و شهرسازی، شهرداری رشت، توزیع برق گیلان و برخی دستگاه‌های خدمت رسان اشاره کرد و افزود: در صورت نصب انشعاب برق و تخصیص اعتبارات کافی برای اقدامات باقی مانده، این پروژه بزرگ فرهنگی آماده بهره برداری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تصریح کرد: اتصال فیبر نوری، نصب انشعاب آب ساختمان، آماده سازی فضا‌های داخلی کتابخانه شامل سالن‌های مطالعه آقایان و بانوان، سالن‌های خصوصی مطالعه، بخش کودک، بخش گویا و بریل، بخش مخزن، بخش چند رسانه‌ای و ... از جمله اقدامات انجام شده در کتابخانه مرکزی رشت است.

تقوی همچنین از اقدام ارزشمند سیدحسین میرمجلسی، خیر گیلانی مقیم تهران در خصوص اهدا کردن بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود به کتابخانه مرکزی رشت تقدیر کرد.

به گفته او، با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که ۲۴ سال از تاریخ کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، حدود ۳۰ درصد به ظرفیت سرانه فضای کتابخانه‌ای استان گیلان افزوده می‌شود.

کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه و جلسات و بخش‌های ویژه گویا و بریل، کتب مرجع، امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، ویژه سالمندان، نشریات، بخش ویژه مطالعه پژوهشگران، بخش نگهداری از نسخ خطی، بخش‌های اداری، ویژه پایگاه‌های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه است.

عملیات ساخت این پروژه سال ۱۳۸۳ با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز و ساختمان آن ۸ مرداد ۱۴۰۰ با وعده بهره برداری تا پایان آن سال توسط رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه افتتاح شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.