سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۵ بنای تاریخی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری ۵ بنای تاریخی و فرهنگی در این استان از طریق مزایده عمومی واگذار می‌شود.

علیرضا جیلان گفت: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در نظر دارد پنج مجموعه تاریخی را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir و در تشریفات مزایده به اشخاص (حقیقی و حقوقی) دارای شرایط واگذار کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این بنا‌ها شامل خانه آزاده چالشتر در شهرکرد، قلعه امیرمفخم دزک و قلعه صمصام‌السلطنه در شهرستان کیار، قلعه اسفندیارخان بختیاری و قلعه سورک در شهرستان فرخ‌شهر است.

وی، بهره‌برداری خانه آزاده چالشتر در شهرکرد را با کاربری فرهنگی اقامتی (بوم‌گردی) اعلام کرد و گفت: هزینه مرمت این بنا ۵۳ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت هشت ماه، اجاره ماهانه ۵۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۱۲ سال است.


بیشتر بخوانید


جیلان، بهره‌برداری قلعه امیرمفخم دزک در شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و ادامه داد: هزینه مرمت این بنا ۱۱۳ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۰ ماه، اجاره ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۳ سال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، بهره‌برداری قلعه اسفندیارخان بختیاری در فرخ‌شهر را با کاربری اقامتی، پذیرایی و گردشگری با رویکرد سلامت اعلام کرد و گفت: هزینه مرمت این بنا ۳۳۹ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۴ ماه، اجاره ماهانه ۸۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۶ سال است.

وی، بهره‌برداری قلعه صمصام‌السلطنه در شلمزار مرکز شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و گفت: هزینه مرمت این بنا ۲۸۸ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۲ ماه، اجاره ماهانه ۴۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۴ سال است.

جیلان، بهره‌برداری قلعه سورک در شهرستان فرخ‌شهر را با کاربری فرهنگی، خدماتی، پذیرایی و قامتی اعلام کرد و افزود: هزینه مرمت این بنا ۲۹۷ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۴ ماه، اجاره ماهانه ۳۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۰ سال است.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌همین منظور علاقمندان به شرکت در تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیاء مراحل ثبت‌نام در سایت یاد شده و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را انجام دهند.

جیلان اظهار کرد: از تمامی واجدان صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت می‌شود اسناد مزایده را از سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir یا پایگاه اینترنتی صندوق توسعه و احیاء (https://chre.ir) و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات (https://iets.mporg.ir) دریافت کرده و طبق زمان‌بندی ذیل مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به درج پاکت‌ها در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان شرکت در این مزایده در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۰ مربوط به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و یا شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۴۹۷۶۳ و ۰۳۸۳۳۳۴۲۹۱۲ مربوط به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.