سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاشنی بمب کشیده شد؟

باشگاه پرسپولیس یک‌ماه پیش برای جذب علی قلی‌زاده با باشگاه لخ پوزنان وارد مذاکره شد و همین امر کافی بود تا دو باشگاه داخلی دیگر هم برای جذب این ملی‌پوش ایرانی به تکاپو بیافتند.

 بازیکنان پرسپولیس بعد از تساوی مقابل ذوب‌آهن در هفته اول مسابقات لیگ روز جمعه را به ریکاوری پرداختند و روز گذشته را نیز خوان گاریدو به شاگردانش استراحت داد. البته بازیکنانی که در لیست بازی با ذوب نبودند و دقایق کمی در این مسابقه به میدان رفتند روز جمعه یک تمرین جداگانه و سنگین را پشت‌سر گذاشتند.

در‌حال‌حاضر تنها مصدوم سرخپوشان امید عالیشاه است که احتمالا باید خودش را برای شروع مسابقات لیگ قهرمانان نخبگان آماده کند. پرسپولیس برای بازی با تراکتور از امروز استارت خواهد زد و تا چهارشنبه با روزی یک نوبت تمریناتش را ادامه داده و کاروان این تیم عصر همان روز راهی تبریز خواهند شد. بدون شک تقابل بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس با همبازیان‌شان تقریبا سه ماه بعد از قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند از جهات مختلف برای هواداران دو تیم جذاب باشد. ناگفته نماند شرط حضور تماشاگران برای حضور در ورزشگاه یادگار امام (ره) آماده شدن گیت‌ها و شماره‌گذاری‌های صندلی‌ها خواهد بود. 

ترابی آخرین گلزن پرسپولیس به تراکتور
تقابل زودهنگام پرسپولیس با تراکتور فقط برای این فصل نیست. فصل گذشته هم تراکتور در همان هفته دوم لیگ در تبریز میزبان شاگردان یحیی گل‌محمدی بود و آن مسابقه در حضور پرشور هواداران تبریزی با تک‌گل سعید صادقی روی اشتباه عجیب پورحمیدی به‌نفع پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس با اوسمار نیز در بازی برگشت ۲ بر صفر با گل‌های عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی تیم خمز را شکست داد تا ۶ امتیاز از تقابل با این تیم به‌دست آورده باشد. جالب اینکه ترابی که زننده آخرین گل پرسپولیس به تراکتور بود حالا قرار است با پیراهن این تیم مقابل تیم سابقش به میدان برود. او کاپیتان سوم پرسپولیس به حساب می‌آمد و از این رو محبوبیت خاصی هم بین هواداران این تیم داشت، محبوبیتی که طبیعتا حالا اثر کمی از آن باقی‌مانده است. 

یک انتقال بزرگ؟
باشگاه پرسپولیس تقریبا یک‌ماه پیش برای جذب علی قلی‌زاده با باشگاه لخ پوزنان وارد مذاکره شد و همین امر کافی بود تا یکی دو باشگاه داخلی دیگر از‌جمله استقلال و تراکتور هم برای جذب این ملی‌پوش ایرانی به باشگاه لهستانی نامه بزنند. این باشگاه وقتی دید ستاره ایرانی‌اش در ایران خواهان زیاد دارد مبلغ رضایتنامه او را یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار عنوان کرد و از این مبلغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم رسید. مبلغی که باعث شد باشگاه‌های ایرانی از موضع خود برای جذب قلی‌زاده عقب‌نشینی کنند. در بین این تیم‌ها فقط پرسپولیس بود که نتوانست در فصل نقل‌و‌انتقالات هوادارانش را راضی کند و با سوختن یکی از سهمیه‌های خارجی‌اش مجبور شد بار دیگر برای جذب قلی‌زاده اقدام کند.

این بار مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از توافق اولیه با این وینگر ملی‌پوش تصمیم گرفتند همه چیز را به خود قلی‌زاده سپرده و به وی ماموریت دهند شرایط این انتقال را بی‌سروصدا در مذاکراتش با باشگاه خود انجام دهد. گویا قلی‌زاده تمایل زیادی دارد به پرسپولیس بیاید، اما مشکل اینجاست که او تا سال ۲۰۲۶ تحت قرارداد باشگاه لخ پوزنان است و باشگاه پرسپولیس از او خواسته برای انتقالش به ایران چه به صورت دائمی و چه قرضی با باشگاهش به توافق برسد. در شرایط فعلی که هواداران پرسپولیس برای حضور قلی‌زاده در تیم‌شان لحظه‌شماری می‌کنند باید دید این باشگاه می‌تواند آنها را خوشحال کند یا اینکه مجبور خواهد شد به سراغ گزینه‌های خارجی برود. به این دلیل که گاریدو ترجیح می‌دهد تک‌سهمیه باقی‌مانده از جذب بازیکنان خارجی را به پست وینگر- مهاجم اختصاص دهد و در سمت چپ خط دفاع به مهره‌هایی که دارد بسنده کند. 

ماموریت ویژه بادامکی 
کمتر از یک‌ماه دیگر بازی‌های لیگ نخبگان استارت خواهد خورد و هنوز مشخص نیست ورزشگاه آزادی تا آن زمان آماده میزبانی از مسابقات آسیایی خواهد شد یا نه. در این بین سرخابی‌ها باید ورزشگاه دوم خود را برای میزبانی از این بازی‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند و استادیوم مدنظر هر دو باشگاه نیز ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد است. در این زمینه با خبر شدیم حسین بادامکی با همکاری یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در تلاشند تا مقدمات میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) از دو تیم پرسپولیس و استقلال را فراهم کنند. آنها در‌واقع از طریق دوستان خود در هیات‌فوتبال استان خراسان در تلاشند مقدمات این کار را فراهم کنند؛ هر‌چند این کار به‌راحتی انجام نخواهد شد؛ چراکه شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) فراهم نیست. به هر شکل بادامکی و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون تلاش زیادی می‌کنند تا این ماموریت را به سرانجام برسانند؛ چراکه این موضوع به رای آوردن دوستان آنها در هیات‌فوتبال استان خراسان رضوی کمک زیادی خواهد کرد. 

احتمال تغییرات در دهه نخست شهریور
باشگاه پرسپولیس بالاخره به‌طور رسمی به مالکیت کنسرسیوم بانک‌ها درآمد و این اتفاق به این معناست که به‌زودی هیات‌مدیره این باشگاه با تغییراتی همراه خواهد شد. طبق اطلاعاتی که به‌دست آورده‌ایم بانک شهر در نظر دارد در دهه اول شهریور‌ماه و احتمالا ۷ شهریور اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه را معرفی کند. البته شاید قبل از آن هیات‌مدیره فعلی این باشگاه برای جذب علی قلی‌زاده یا بازیکن خارجی نشستی را برگزار کنند، اما جلسه اصلی آنها احتمالا هفتم شهریورماه برگزار شود. گویا حضور حداقل دو یا سه عضو جدید در هیات‌مدیره پرسپولیس تقریبا قطعی شده و بعد از آن نیز قرار است در مورد مدیریت این باشگاه هم تصمیم‌گیری شود. طبق شنیده‌های ما کنسرسیوم بانک‌ها و البته بانک شهر که عمده سهام پرسپولیس را در اختیار دارند برنامه‌های زیادی برای این باشگاه در نظر گرفتند که در جلسه هفتم شهریور آن را تشریح خواهند کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.