سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی چقدر است؟

بر اساس نرخ جدید جرائم رانندگی، تخلف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، بسته به میزان سرعت ۱۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است.

از ۲۳ تیرماه سال جاری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات و افزایش نظم ترافیکی را در پی داشته باشد.

بر اساس اعلام پلیس راهور، حدود ۴۰ درصد از تصادفات رانندگی به علت عدم توجه کافی به جلو رخ می‌دهد که استفاده از تلفن همراه، یکی از دلایل عمده آن است. صحبت با تلفن همراه، ارسال پیامک و ... از جمله تخلفاتی است که باعث حواس پرتی راننده و در نتیجه عدم توجه کافی او به جلو شده و می‌تواند بسیار خطرناک بوده و تصادفات جبران ناپذیری را رقم بزند. 

در گذشته این تخلف، ۱۰۰ هزار تومان جریمه داشت اما در جدول جدید جرائم، این تخلف بر اساس میزان سرعت به دو کد جریمه تقسیم شده است.

تخلف«استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۴۰۰ هزار تومان است. مبلغ جریمه این تخلف در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها نیز ۱۵۰ هزار تومان است.

همچنین جریمه تخلف «استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز » در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان است. در سایر شهرها این تخلف ۷۰ هزار تومان و در سایر روستاها این تخلف ۳۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
یکی از خطرناک ترین جرائم رانندگی همین صحبت یا بازی با تلفن همراه حین رانندگیه