سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل گیلان

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تا پایان شهریور ماه در سواحل این استان برگزار می‌شود.

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: استفاده از موقعیت سواحل برای برنامه ریزی‌های هدفمند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی جامعه هدف گردشگران و مسافران در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

او افزود: علاوه بر برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، برنامه‌هایی از قبیل جشنواره مجسمه‌های شنی و پیکر تراشی، مسابقه بادبادک‌ها در ساحل عسگر آباد بندر کیاشهر، برگزاری جشن بزرگ ولادت پیامبر اکرم (ص) در ساحل رودسر، نمایشگاه پوستر حجاب، نمایشگاه پوستر وصیتنامه شهید سلیمانی و نمایشگاه صنایع دستی در ساحل قروق تالش نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: همچنین برگزاری مسابقه نقاشی کودک، جشنواره مجسمه‌های شنی، اجرای تعزیه در ساحل چاف و چمخاله لنگرود، جشنواره فرهنگی ورزشی گلدهی لاله‌های تالابی در طرح دریایی شهرداری بندر انزلی، اجرای موسیقی زنده و سنتی، اجرای تعزیه و عزاداری به مناسبت ایام محرم و صفر در طرح سالمسازی نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری در سواحل استان است.

به گفته طاهری، مسابقه مجسمه‌های شنی، نمایشگاه و فروشگاه آثار هنر‌های تجسمی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی در ساحل سفیر امید آستارا و ساحل لوندویل از نیمه دوم مرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه در سواحل گیلان برگزار خواهد شد.

استان گیلان دارای حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که از بندر آستارا آغاز و تا منطقه چابکسر ادامه دارد.

طولانی‌ترین و پرجمعیت‌ترین ساحل استان گیلان در شهرستان‌های تالش، رودسر و بندر انزلی وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.