سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلنسکی: ارتش اوکراین مواضع خود را در کورسک روسیه تقویت می‌کند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی مدعی شد که ارتش این کشور همچنان به پیشروی و تقویت موضع خود در منطقه کورسک روسیه ادامه می‌دهد.

به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) گفت که نیرو‌های این کشور مواضع خود را در منطقه کورسک روسیه تقویت کرده و قلمروی اشغالی در این کشور را گسترش داده‌اند.

اوکراین می‌گوید بیش از ۸۰ شهرک به مساحت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را در کورسک روسیه تصرف کرده است.

زلنسکی اعلام کرد که الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین به او گزارش داده است که نیرو‌های اوکراینی به پیشروی خود در خاک روسیه ادامه داده و همچنین تعداد بیشتری از نظامیان روسی را به اسارت گرفته‌اند.

زلنسکی در بیانیه‌ای در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت: «از همه سربازان و فرماندهانی که نظامیان روسیه را اسیر می‌گیرند و اسرای اوکراینی در اختیار روسیه را آزاد می‌کنند، تشکر می‌کنم.»

طبق ادعای زلنسکی، سیرسکی همچنین از تقویت مواضع نیرو‌های اوکراین در منطقه کورسک و تثبیت مواضع نظامی این کشور در این منطقه خبر داد.

ارتش اوکراین در گزارش خود اعلام کرده است که نظامیان این کشور در حال پیشروی بیشتر در کورسک هستند و گفته شده بیش از ۳۵ کیلومتر در این منطقه پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای حملات اوکراین در کورسک را یک تحریک بزرگ خوانده و متعهد شده است که با پاسخ مناسب این حمله را تلافی کند.

مسکو می‌گوید اوکراین از تسلیحات غربی، از جمله موشک‌های هیمارس ساخت ایالات متحده برای تخریب یک پل و کشتن داوطلبانی که سعی در تخلیه غیرنظامیان داشتند، استفاده کرده است.

زلنسکی در پیام خود همچنین مدعی شد که نیرو‌های اوکراینی ده‌ها حمله روسیه را در نزدیکی پوکروفسک و تورتسک در منطقه دونتسک اوکراین دفع کرده‌اند.

وی گفت: نظامیان اوکراینی هرکاری برای دفع حملات انجام می‌دهند و اوضاع تحت کنترل است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین از موشک‌های غربی و شاید سامانه موشک توپخانه هیمارس ساخت آمریکا در تخریب پل رودخانه «سیم» در منطقه کورسک استفاده کرده و نیرو‌های داوطلبی که سعی در تخلیه غیرنظامیان داشته اند را کشته است.

آمریکا پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که اجازه نمی‌دهد تا اوکراین در هرگونه حمله به خاک روسیه از تسلیحات ارسالی ساخت ایالات متحده استفاده کند.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشستی خبری پس از آغاز حمله اوکراین به کورسک گفت که واشنگتن هیچ تغییری در سیاست خود ایجاد نکرده و اوکراین همچنان برای حمله به خاک روسیه، اجازه استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا را ندارد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.