سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان هزینه‌های اضافی اوکراین را تقبل نخواهد کرد

گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های آلمانی نشان می‌دهد، دولت این کشور اعلام کرده دیگر به هزینه‌های اضافی کمک نظامی به اوکراین تن نخواهد داد.

بلومبرگ گزارش داد، براساس گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های آلمانی، دولت این کشور دیگر به درخواست‌های جدید برای کمک به اوکراین تن نمی‌دهد، زیرا دولت به دنبال مهار هزینه‌ها است.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از اسناد و مقامات ارشد دولت آلمان گزارش داد که این کشور همچنان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد ولی به درخواست‌های اضافی پاسخ نخواهد داد.

این روزنامه امروز (شنبه) با استناد به اسناد و ایمیل‌های دولتی نوشت: اگرچه برنامه‌های موجود به طور کلی ادامه خواهند داشت، ولی درخواست‌های اضافی برای حمایت نظامی مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

به گزارش این روزنامه، این تصمیم به دنبال درخواست اولاف شولتس صدراعظم آلمان و کریستین لیندنر، وزیر دارایی این کشور اتخاذ شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده دولت ائتلافی آلمان با کمبود شدید بودجه در تمام بخش‌ها روبه رو شده است و احزاب مخالف خواستار کاهش هزینه‌های نظامی هستند. سه حزب تشکیل دهنده دولت، روز جمعه پس از هفته‌ها کشمکش بر سر بودجه، توافق نهایی را در مورد برنامه هزینه‌های سال آینده امضا کردند.

لیندنر، رئیس دموکرات‌های آزاد که حزبش خواستار ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین هستند، اصرار دارد با استفاده از اموال توقیف شده روسیه ادامه کمک‌های بیشتر از اوکراین امکان پذیر شود.

به نوشته روزنامه آلگماینه طبق برنامه‌های فعلی دولت قرار است کمک‌های نظامی به اوکراین در سال آینده به نصف کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۷ به یک دهم میزان فعلی برسد.

برچسب ها: آلمان ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.