سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۵ درصدی آمار حیوان گزیدگی در میبد یزد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد یزد گفت: آمار حیوان گزیدگی از اول امسال تاکنون ۱۳۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱۹ مورد بوده، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 دکتر محمدرضا میرشمسی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی میبد که با موضوع بررسی وضعیت حیوان گزیدگی و بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس برگزار شد، گفت: آمار حیوان گزیدگی در سال‌های اخیر در شهرستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هر حیوان گزیدگی برای شبکه بهداشت و درمان هفت تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد گفت: با وجود این بار مالی به ازای هر نفر حیوان گزیده برای تزریق واکسن و سرم ضد هاری، همه خدمات قابل ارائه توسط مرکز بهداشت به مراجعان حیوان گزیدگی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

همچنین مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان میبد با اشاره به مشاهده مواردی از آلودگی بعضی استان‌های شمالی و جنوبی به پشه آئدس به راه‌های انتقال بیماری‌های منتقله از این پشه مثل تب دنگی، علائم بیماری، وضعیت زادو ولد و فعالیت و نحوه گزش پشه آئدس پرداخت.

دهقانی گفت: با توجه به پیاده روی اربعین و مشاهده مواردی از فعالیت پشه در کشور عراق باید مسائل پیشگیرانه بهداشتی و خود مراقبتی همچون پوشیدن لباس آستین بلند، استفاده از کرم دورکننده حشرات و پشه بند رعایت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.