سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکلیف مسجد کازرونی اصفهان توسط میراث فرهنگی و پیشکسوتان تعیین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تکلیف وضعیت مسجد کازرونی با حمایت وزارت میراث فرهنگی و اجماع نظر پیشکسوتان و نخبگان تعیین می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در بازدید از مسجد کازرونی اصفهان گفت: با توجه به حساسیت دوستداران میراث فرهنگی برای دومین مرتبه از این مجموعه بازدید کردم و پای صحبت مردم و هیات امنای مسجد نشستم.

امیر کرم‌زاده افزود:تلاش کردیم تا بخش‌هایی از این مسجد شامل صحن اصلی و ملحقات آن را حفظ کنیم و فقط مجوز نوسازی شبستان ضلع جنوبی صادر شده است.

او گفت: با این حال با توجه به حضور نماینده معاونت میراث فرهنگی کشور و پیشکسوتان و اصرار به ثبت ملی و حفظ همه بخش‌های این مسجد، مقرر شد به مدت یک هفته عملیات عمرانی در این بنا متوقف شود تا پیشکسوتان میراث فرهنگی، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را به معاونت میراث فرهنگی کشور ارائه دهند و این معاونت، روش مشخصی را برای ادامه فعالیت هیات امنای مسجد تعیین کند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: حفاظت از میراث فرهنگی و ابراز احساسات مردم فرهنگ‌دوست اصفهان فرصتی برای حفاظت هرچه بهتر از میراث ارزشمند این ملت بزرگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، جمعی از نخبگان و پیشکسوتان میراث فرهنگی و نماینده معاونت وزارت میراث فرهنگی، امروز از مسجد کازرونی اصفهان بازدید کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان، با توجه به حساسیت ویژه نمازگزاران مسجد کازرونی و مردم محلی که اغلب از دوستداران میراث فرهنگی محله تاریخی عباس‌آباد اصفهان هستند، انتظار می‌رود تا سایر نهاد‌های مربوطه در امور مساجد اصفهان نیز ورود جدی به این مساله داشته باشند.


مسجد کازرونی یکی از مساجد معاصر اصفهان در محله عباس‌آباد است که بدست علی اکبر کازرونی بنا شد.

بخش‌هایی از شبستان و کاشیکاری محراب شبستان مسجد کازرونی هفته گذشته تخریب، اما این عملیات با ورود یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان متوقف شد.

مجوز نوسازی شبستان مسجد کازرونی در ماه‌های گذشته از سوی معاونت میراث فرهنگی اصفهان صادر شد و به گفته مسوولان، هیات امنا در حضور ناظر میراث فرهنگی می‌تواند شبستان مسجد را تخریب کند، اما اگر به مکان‌های واجد ارزش تاریخی بنا تعرض شود، موضوع مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.