سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كميته حل اختلاف دعاوی حقوق اتباع و مهاجران خارجی در قزوین

كميته حل اختلاف دعاوی حقوق اتباع و مهاجران خارجی قزوین با هدف اجرای توافقنامه سه جانبه و  برای كمك به مهاجرین افغانستانی راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در محل سالن جلسات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین و با حضور اعضا برگزار شد.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین  در ابتدای این جلسه  گفت: اين كميته با هدف اجرای توافقنامه سه جانبه و  برای كمك به پناهندگان و مهاجرین  اتباع کشور افغانستان  راه‌اندازی شده است و از طريق در اختيار قرار دادن راهنمایی حقوقی و موثر برای اتباع کشور افغانستان  قبل از بازگشت به وطن خود، بازگشت اين اتباع را به كشورشان تسهيل مي كند. 
خسرو طریقی افزود: تركيب اين كميته از يك كارشناس حقوقی منصوب از اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان، يك نماينده حقوقی منصوب از سوی كميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، يك قاضی دادگستری و يك معتمد  کشور افغانستان از سوی كميساريا و اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان است که پس از بررسی درخواست های وارده  در دفتر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین  برگزار ميشود. 
طریقی با اشاره به اتباع واجد شرايط برای استفاده از كميته حل اختلاف دعاوي حقوقي اتباع خاطرنشان كرد: كليه اتباع کشور افغانستان  كه دارای دفترچه پناهندگی، كارت آمايش و برگه سرشماری  باشند، می‌توانند از خدمات حقوقی اين كميته استفاده كنند.
همچنین هموطنان ایرانی که از اتباع خارجی پناهنده شکایت دارند می توانند درخواست خود را در دبیرخانه کمیته حل اختلاف مستقر در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ثبت نمایند. 
ارائه راه حل‌های مسالمت‌آمیز از طریق میانجی‌گری و داوری برای حل و فصل اختلافات حقوقی ارجاع شده توسط پناهندگان ساکن در ایران از جمله وظایف این کمیته میباشد که در جلسه منعقده به بیش از ۱۵ پرونده وارده به کمیته رسیدگی  و معاضدت و راهنمایی قضایی و نهایتا حل و فصل در بعضی از پرونده ها صورت پذیرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.