سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراهی با یار مهربان با تولید کتاب‌های فاخر و ماندگار

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: چندین کار باید در عرصه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد که یکی از آنان تولید کتاب‌های فاخر است. 

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگی عمومی گفت: کتاب غذای روح است و باید در نوع و محتوای کتاب در کتابخانه‌ها دقت شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در قفسه برخی از کتابخانه‌ها کتاب‌هایی هستند که چیزی به عقل و ارزش‌های والای انسانی اضافه نمی‌کنند و باید در انتخاب کتاب در کتابخانه‌ها دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: راه اندازی کتابخانه‌های دیجیتال و توسعه فضای مجازی این روز‌ها رقیب کتابخانه‌ها شدند، اما کتابخانه‌ها باز هم کارکرد خود را دارند.

امام جمعه قزوین به ظرفیت بالای کتابخانه‌ها در مساجد هم گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه مساجد در محلات مختلف شهر قرار دارند و فضای کافی برای احداث کتابخانه مهیا است، باید با نظارت بهتر کتابخانه‌های مساجد را توسعه داد و مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ها را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بر ضرورت تقویت و همراهی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها با شورای فرهنگ استان هم تاکید کرد و گفت: این رویکرد می‌تواند زمینه افرایش و ارتقای شورای فرهنگ عمومی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به درگذشت امام جمعه الموت گفت: حجت الاسلام حسینی واقعا یک امام جمعه مردمی در الموت بود چرا که ارتباطش را با مردم هیچگاه قطع نکرد.

محمدبیگی مدیر کل کتابخانه‌های استان قزوین هم در این نشست گفت: کتابخانه‌ها بعد از مساجد و پایگاه‌های بسیج بزرگترین زنجیره ارتباط مردمی هستند.

محمدبیگی گفت: استان قزوین رتبه سوم مطالعه بر اساس میران فضای مطالعه را دارد.

وی عنوان کرد: دو هزار و ۵۰۰ منطقه فاقد کتابخانه در استان وجود دارد که باید با ایجاد فضا‌های آموزشی مناسب برای مطالعه این مشکل برطرف شود.

مدیر کل کتابخانه‌های استان قزوین، بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی با کتابخانه‌های استان تاکید کرد.

حجت الاسلام روحانی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک هم در این نشست:بر ضرورت همراهی مدیران اجرایی استان با شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: مصوبات خوبی در سطح شهرستان از جمله برگزاری یادواره شهدای شهرستان و نامگذاری اماکن مختلف شهرستان به نام شهدا با هدف ترویج فرهنگ شهادت انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.