سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین باید نگاه جدیدی داشته باشیم

یک مسئول موکب اربعین تأکید کرد که برای خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) باید نگاه جدیدی داشت تا بتوان از بسیاری از مشکلات و چالش‌ها عبور کرد.

علی علی‌اکبری، مدیر اجرایی موکب اوقاف البرز درمورد خدماتی که به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ توفیق داشتیم و مواکبی را در شهر نجف اشرف برپا کردیم و این موکب‌ها به همت واقفین و خیرین بزرگوار و خیراندیش و همچنین، هیئت امنای موقوفات و بقاع متبرکه برپا شد. 

اتفاق خوبی که وجود دارد این است که حدود ۶-۷ سال است که مواکب در عناوین مختلف در حال برپا شدن هستند و ما هم، در سال ۱۴۰۱ با تدبیر صورت گرفته به این فکر افتادیم که کار جدیدی را انجام دهیم و به جای این که در کف خیابان‌ها و کوچه‌ها و محلات نجف اشرف یا طریق، مواکبی را راه‌اندازی کنیم که با دردسر‌ها و مشکلات خاصی روبرو شویم چراکه به نیروی انسانی و امکانات بیشتری نیاز داشتیم با همفکری و تدبیر صورت گرفته، برای اولین بار مجموعه اقامتی را به صورت کاملاً دربست در اختیار بگیریم و با این کار توانستیم از این طریق، اسکان و پذیرایی از زائران امام حسین علیه السلام را داشته باشیم. 

علی‌اکبری تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، این اتفاق در دو مجموعه اقامتی رخ داد؛ دو مجموعه‌ای که تقریباً ۳۰۰ تخت را به صورت کاملاً شبانه روزی در اختیار ما گذاشته بود و با توجه به حضور ریاست سازمان و اوقاف و تأکید ایشان به گسترش چنین نگاه‌های جدیدی در ایام اربعین، ان شاءالله امسال هم این اتفاق را رقم خواهیم زد. زیرا وقتی ما یک مجموعه اقامتی را در اختیار می‌گیریم از خیلی امکاناتی که نیاز است و به سختی می‌توان آنها را فراهم کرد از جمله آب، برق و... برخوردار می‌شویم و در این میان، مشکلات سرمایشی و آب و برق و گاز و... وجود ندارد و همه چیز در یک مکان با کیفیت در اختیار زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در ایام اربعین قرار می‌گیرد.

مدیر اجرایی موکب اوقاف البرز با اشاره به خدماتی که در سال گذشته ارائه داده بود، گفت: در سال گذشته، با توافقی که به عمل آمده بود از حدود ۳۰۰ تختی که در اختیار داشتیم در یک اتاق دو تخته حدود ۵-۶ نفر را پذیرش می‌کردیم و این کار با خودمان بود و این اتفاق خوب رقم خورد. زیرا وقتی مسافری به مجموعه اقامتی می‌رسد از خیلی امکانات بهره‌مند است و مشکلات زیادی ندارد و به همین دلیل، ما تمهیدات خوبی اندیشیدیم تا در مجموعه اقامتی که برای زائران عزیز فراهم کردیم امکانات فراهم باشد تا جایی که مثلاً آنها می‌توانند در هر ۷ طبقه مجموعه اقامتی از اینترنت پرسرعت استفاده کنند و این کار باعث می‌شود که مزاحم کسب و کار اهالی نجف اشرف نشویم بلکه به این دوستان، سود برسانیم و این اقدام خیلی خوبی است که آنها با ما همراه شوند. زیرا در این مدت زمانی که حدود ۹-۱۰ روز اقامت داشتیم مالک مجموعه اقامتی، بیش از ۵-۶ هزار بطری آب را در اختیار زائران اربعین حسینی قرار داد.

علی‌اکبری مطرح کرد: بنده فکر می‌کنم اگر در ایام اربعین، نگاه‌ها به سمت کار‌های نو برود، می‌توانیم از امکانات مجموعه اقامتی برای برقراری مواکب سلامت استفاده کنیم و استقرار گروه‌های مختلف را داشته باشیم تا جایی که سال گذشته، ۲۵ نوجوان را که گروه سرود آستان مقدس امامزاده حسن علیه‌السلام کرج بودند را با خود برده بودیم و این عزیزان، اجرای برنامه‌ها در مواکب را با عنوان خادمین نوجوان موکب انجام می‌دادند و در موکب پذیرایی که جلوی مجموعه اقامتی استقرار کرده بودیم روزانه بیش از ۲۰ هزار شربت، چای و پذیرایی‌های دیگر را به دست زائران اربعین حسینی می‌رساندیم و برای این کار، از مواکب مختلف کمک گرفته بودیم تا این اتفاق خوب را رقم بزنیم. ضمناً ما هر روز در سه وعده، نماز جماعت و زیارت امین الله با حضور مداحان اهل بیت (ع) و همچنین، سخنرانی از طریق مبلّغین را داشتیم تا به جهاد تبیین بپردازند و به شبهات پاسخ دهند.

علی‌اکبری با اشاره به تأثیر همایش مربوط به مواکب در کارایی آنها در ایام اربعین افزود: همایش مربوط به مواکب اتفاق خوبی است که چند سالی می‌شود سازمان اوقاف و امور خیریه آن را رقم زده است و یکی از محاسنش این است که ما با مدیران و خدمتگزاران مواکب بیشتری آشنا می‌شویم و وقتی کار‌های آنها را مشاهده می‌کنیم تجربه‌های خوبی کسب کرده و با آنها صحبت می‌کنیم و این موضوع باعث تبادل نظر در میان ما می‌شود و می‌توانیم اطلاعات را بین هم به اشتراک بگذاریم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.