سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فولیان:

برنامه کنترل خشونت در قزوین با اهتمام پیگیری شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: وظیفه دستگاه‌های دولتی این است که موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مقابله و پیشگیری از خشونت در استان را با اهتمام پیگیری کنند.

علی فولیان  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در نشست کارگروه تخصصی اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، لازمه پیشگیری از خشونت در جامعه است و تمام مسئولان قوای سه گانه موظف هستند در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم دانست و با اشاره به هدف والای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بیان کرد: وظیفه دستگاه‌های دولتی این است که موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مردمی کنند.

فولیان در ادامه این نشست خشونت را ارتکاب هرگونه جرم به جسم و روح و روان فرد برشمرد و حفظ حرمت و جایگاه انسان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: خشونت زیبنده جامعه اسلامی نیست.

این مسئول با تاکید بر اهتمام و هم‌افزایی کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌ها بر رفع کمبود‌ها و نارسایی‌های موجود، اظهار کرد: در پیشگیری از بروز جرایم و رفتار‌های مخالف با قانون در ابتدای امر باید با آسیب‌شناسی بهنگام، دلایل وقوع جرایم را مشخص کرده و با یک برنامه‌ریزی علمی و عملی به سراغ شناسایی و اجرای بهترین راهکار‌ها باشیم.

وی در ادامه این نشست در تصریح بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های متولی امر در پیشگیری و مقابله بزهکاری بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زندان‌ها تاکید و اظهار کرد: مسوولان زندان باید با حمایت انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین، حمایت اجتماعی از زندانیان و خانواده‌های ایشان را مدنظر قرار دهند.

فولیان بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش باید از ظرفیت دانش‌آموزان، بعنوان آینده سازان ایران اسلامی به نحو احسن استفاده کنند و تمام تلاش و توان خود را برای ارتقاء توانمندی دانش‌آموزان بکار گیرد تا به بحران سازان جامعه تبدیل نشوند.

وی نقش تعلیم و تربیت و محیط آموزشی را در شکوفایی دانش‌آموزان و به تبع آن ایران اسلامی بسیار مهم دانست و در ادامه افزود: یکی از ضرورت‌های جامعه، آموزش مهارت گفتگو در بین دانش آموزان است. متاسفانه مهارت گفتگو در بین شهروندان جامعه ضعیف شده و نیاز به آموزش دارد و در بسیاری از مواقع، ضعف در گفتگو منجر به نزاع، درگیری و تشکیل پرونده‌های خشونتی در جامعه می‌شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، آموزش و پرورش را بهترین مکان برای تربیت افراد جامعه و قانون مداری دانست و استمرار اجرای قانونمند طرح نماد با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در کلیه مدارس استان را بسیار ضروری و مهم خواند.

فولیان اضافه کرد: ورود و مداخله بهنگام نسبت به دانش آموزانی که در آنان اختلالات و رفتار‌های پرخطر مشاهده می‌شود بسیار حیاتی است، همچنین آگاه‌سازی از عواقب و تبعات حمل سلاح سرد در بین دانش‌آموان به عنوان یکی از وظایف مربیان و مشاوران مدارس بسیار مهم بوده و نصب دوربین مداربسته در مدارس می‌تواند انتظام‌بخش هنجار‌های اجتماعی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در ادامه بر بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه عظیم اجتماعی مساجد در بین مردم به عنوان بهترین مکان برای طرح مباحث قانونگرایی و مقابله با قانون‌گریزی و تبعات عدم اجرای قوانین و ایجاد صلح و سازش بین افراد تاکید و بیان کرد: ضروری است تا بخشی از مباحث مطرح در اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را به صورت ثابت به مباحث مربوط به جرایم و رفتار‌های خشونت‌آمیز تخصیص دهد.

فولیان در ادامه با اشاره به نقش و وظایف اداره کل ورزش و جوانان در پیشگیری از خشونت گفت: یکی از وظایف ورزش و جوانان برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی به عنوان مجازات جایگزین حبس برای افرادی است که مرتکب جرم توهین شده‌اند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه این نشست با تصریح اقدامات بازدارنده پلیس راهور در پیشگیری و مقابله با تخلفات رانندگی، بر تشویق رانندگان قانون‌مدار و رانندگی کم‌خطر و بدون خشونت نیز تاکید کرد.

وی فرآیند صدور گواهینامه و یا تمدید گواهینامه را بهترین زمان برای آموزش صبر و شکیبایی و کنترل خشم برای رانندگان در حین رانندگی دانست و اظهار کرد: وقوع برخی خشونت‌ها در هنگام رانندگی ناشی از کم کاری پلیس در نظم دهی ترافیک شهری و جلوگیری از ازدحام خودرو‌ها در خیابان‌ها است که بعضاً منجر به نزاع و درگیری می‌شود و باید پلیس در رفع این مهم دقت و اهتمام بیشتری را بکار برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.