سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینان هوانیروز در عملیات آزادسازی پاوه

نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینان عملیات آزادسازی پاوه در ستاد هوانیروز برگزار شد.

امیر سرتیپ «قاسم خاموشی» امروز (شنبه) در نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینی در عملیات آزاد سازی پاوه و گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات عمده و اساسی که گروهک‌ها در ابتدای پیروی انقلاب کلید زدند در منطقه شمالغرب و پاوه بود، گفت: عملیات آزادسازی پاوه یکی از عملیات‌های بسیار مهم بود که قبل از جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان به‌خصوص هوانیروز ارتش اجرا شد.

وی گفت: به خاطر اینکه این عملیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است. اگر اشغال شهر پاوه و تصرف پاوه ادامه پیدا می‌کرد دشمن می‌توانست پلن‌های بعدی نقشه خود را اجرا می‌کردند و معلوم نبود سرنوشت مردم پاوه چا می‌شد.

سرتیپ خاموشی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهیدان چمران و فلاحی گفت: این دو شهید والامقام نقش اساسی و کلیدی در عملیات آزادسازی پاوه داشتند؛ همچنین هوانیروز نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود.

امیر سرتیپ خاموشی با گرامی‌داشت یاد شهیدان مهدوی و وجدانی که در عملیات آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در روایت و فیلمی که تهیه شده است به نقش هوانیروز و شهیدان فلاحی، مهدوی و وجدانی آنگونه که باید پرداخته نشده است.

فرمانده هوانیروز ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان در طول اسارت از آرمان، اهداف و هدف خود کوتاه نیامدند و با مقاومت خود دشمن را خسته کردند.

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار کشورمان بخاطر از خودگذشتگی این عزیزان است و مقاومت آزادگان را باید گرامی بداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.