سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ مسجد چهارمحال و بختیاری در انتظار بازسازی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ مسجد استان نیاز جدی به مرمت و بازسازی دارد و این مساجد بین ۱۰ تا بیش از ۹۰ درصد نیازمند عملیات عمرانی است.

حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی اظهار داشت: تامین امام جماعت از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است و در این خصوص رایزنی‌های بسیاری انجام شده است.

وی افزود: از حدود هزار و ۳۰۰ مسجد موجود در استان ۸۰ درصد آن بدون امام جماعت هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: همچنین نیمی از مجموع مساجد استان نیاز به مرمت، تکمیل و بهسازی دارد که برای انجام این مهم نیز نیاز به اعتبار قابل توجهی است.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای دهه تکریم مسجد و نماز، تصریح کرد: شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان حوزه مسجد و نماز، رونمایی از کتب و محصولات فرهنگی با موضوع نماز و مسجد، شناسایی فعالان برتر ارکان داخلی مسجد و تقدیر از آنها، مرمت و احیای مسجد خدمتگزار توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غبارروبی و تکریم خادمان مساجد و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد در روز جهانی مسجد از جمله این برنامه‌هاست.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام رئیسی به راه‌اندازی سامانه جامع مساجد کشور (سَجم) نیز اشاره کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه هرگونه فعالیت در مساجد، تامین امام جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.

گفتنی است؛ از ۲۱ تا ۳۱ مرداد با عنوان دهه تکریم مسجد و نماز نامگذاری شده است و ۳۱ مرداد با عنوان روز جهانی مسجد گرامی داشته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.