سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط زیست خراسان‌رضوی برای پدیده گرد و غبار در مشهد هشدار صادر کرد

محیط زیست خراسان‌رضوی، امروز (شنبه) و برای دومین روز متوالی نسبت به بروز پدیده گرد و غبار در مشهد، هشدار صادر کرد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: این نهاد برای امروز (۲۷ مردادماه) نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای شهروندان کلانشهر مشهد هشدار داد و بر ضرورت رعایت اصول خودمراقبتی، استفاده از ماسک و حذف ترددهای غیر ضروری تاکید کرد.

مهدی اله پور افزود: از شهروندان درخواست می شود تا پایان روز جاری از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: مردم شهر مشهد و برخی شهرستان ها تا پایان امروز شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند بود.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط قابل قبول قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تا پایان امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی نقاط استان رو به رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

اله پور گفت: همچنین با توجه به کاهش دید در سطح شهر مشهد و محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور و پلیس راه و اداره کل راهداری، تمامی ترافیک شهری و محورهای استان را از نظر ترافیکی مدیریت و به مسافران هشدار های لازم را اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و می بایست از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

همچنین این مسوول از تمامی خبرگزاری ها و رسانه های فعال در استان درخواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی این هشدار و توجه به جلب مشارکت عمومی در این راستا اقدام نمایند.

گفتنی است شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد، امروز شنبه با عدد ۹۵ و در آستانه رسیدن به وضعیت هشدار است.

برچسب ها: گرد و غبار ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.