سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:

طرح تعمیر تقاطع‌های غیرهمسطح در قم اجرایی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اجرای طرح تعمیر و نگهداری پل‌ها و تونل‌های سطح شهر قم خبر داد.

به نقل از شهرداری قم،عباس حلوایی‌زاده اظهار کرد: در خصوص تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی پل‌ها و تونل‌ها باید گفت که شهرداری قم یک وظیفه ذاتی برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تحت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک بر دوش دارد که اجرا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه در شهر قم بخش عمده‌ای از این زیرگذر‌ها و روگذر‌ها احداث‌شده است، افزود: باید با توجه به عمر مفید این پل‌ها که سازه‌هایی با طول عمر بالای ۵۰ سال دارند، دقت ویژه‌ای برای نگهداری و کنترل این ابنیه لحاظ شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: این نظارت در خصوص تعویض درز‌های انبساط، تعویض نئوپلن ها، تعویض و تعمیر لوله‌ها و دریچه‌های زه‌کش، ملات‌های ترمیمی، رنگ آمیزی هند ریل‌ها و تعمیرشان، تعویض قرنیز‌ها و بهسازی پیاده رو‌ها و از این دست مسائل در دستور کار است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از طراحی و مطالعه این طرح انجام شده است، اضافه کرد: مناقصه این پروژه انجام شده و قراردادش با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای مدت زمان ۱۲ ماه و برای ۱۷ پل در سطح شهر منعقد شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعمیر و نگهداری پل‌ها با توجه به اولویت‌بندی در آینده و بنا به اخذ مجوز‌های ترافیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: این سازه‌ها از جمله پل فرهنگیان، تقاطع غیرهمسطح رزمندگان اسلام، تقاطع مقداد، تقاطع ۹ دی، میثم تمار، آیت الله کاشانی، دستغیب، تقاطع شهدای سلامت، تقاطع ولیعصر (عج)، تقاطع سلام، پل‌های معصومیه، حجتیه، مصطفی خمینی در بخش شمالی و پل علیخانی است که در مدت زمان ۱۲ ماه باید مسائل تعمیرات و نگهداری آنها انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.