سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۳ شهریور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی

امسال اولین سالی است که در تقویم ملی ۱۳ شهریور یا همان روز فردوس تحت عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی نیز ثبت شده است.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۱۳ شهریور سالروز زلزله‌ سال ۴۷ در فردوس است که در این روز رهبر انقلاب که در آن زمان طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به شهرستان فردوس آمدند؛ به همین مناسبت این روز تحت عنوان روز فردوس نامگذاری شده و دو سال پیش اجلاس ملی در شهرستان فردوس و پارسال نیز حضور شهید جمهور را در مراسم روز ۱۳ شهریور در شهرستان فردوس داشتیم. 

او افزود: امسال اولین سالی است که ۱۳ شهریور در تقویم به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد‌های مردمی به صورت رسمی ثبت شده است.

هنری بیان کرد: به همین مناسبت برنامه‌هایی داریم که به طور مثال سال آینده کنگره ملی ۲ هزار شهید استان را داریم که امسال کار‌های مقدماتی آن را انجام داده و به پیشواز آن می‌رویم، بحث جهادگران آسمانی که در حین خدمت به شهادت رسیدند را داریم که در آن اجلاسیه‌ای در ۲۱ شهریور تحت عنوان شهیدان جهادگر در فردوس برگزار می‌شود؛ ۶۰ شهید جهادگر در کشور داریم که شش نفر از آن‌ها از استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: کتاب دوباره فردوس نیز که از طرف مرکز حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری چاپ شده و محتوای آن از سوی دفتر رهبری پیگیری شده به صورت داستانی و خاطره‌ای است و امسال سفارش چاپ ۲ هزار نسخه از این کتاب را برای مراسم ۱۳ شهریور داده‌ایم؛ کتاب دوباره فردوس ۲ نیز شامل بخشی از خاطرات امدادرسانی به شهرستان در زمان زلزله است که در حال جمع‌بندی آن بوده و پیگیریم که این کتاب تکمیل شده و به چاپ برسد. 


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: امسال جریانی از برنامه‌ها را از ۱۳ تا ۳۱ شهریور تحت عنوان از جهاد مقدس تا دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد که حضور گروه‌های جهادی ملی، نهضت خدمات مومنانه، همایش‌های تبیینی، پویش کتابخوانی، فراخوان مقالات و کلنگ زنی طرح‌های محرومیت زدایی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود. 

هنری تصریح کرد: کار دیگری که امسال در سطح کشور رقم خورده برنامه‌ای تحت عنوان نشان ملی فردوس یا جایزه فردوس است که جهادگرانی که در سطح کشور شاخص‌هایی که رهبر در کتاب دوباره فردوس ذکر کرده‌اند را داشته باشند به عنوان فرد برتر در آن حوزه انتخاب می‌شوند و از آنجایی که پارسال حضور شهید جمهور در مراسم ۱۳ شهریور در فردوس را داشتیم و رهبر انقلاب، ایشان را فردی جهادی معرفی کرده‌اند به دنبال این هستیم تا اولین نشان در این حوزه به خانواده شهید رئیسی اعطا شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرستان فردوس دبیرخانه دائمی ۱۳ شهریور را به نام جهاد مقدس داریم که برنامه‌های کل شهرستان و کمیته‌های آن از طریق این دبیرخانه اطلاع رسانی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.