سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه مهارت آموزی گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان منعقد شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری به منظور بهره‌گیری مناسب از فرصت طبیعت استان در راستای توسعه آموزش‌ها در رشته گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی بین این اداره‌کل و آموزشگاه و سلامتکده مطهر اصفهان منعقد شد.

جلیل شهریاری  اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در جهت بهره‌گیری مناسب از فرصت طبیعت سیستان و بلوچستان و در راستای توسعه آموزش‌ها در رشته گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی با هدف توانمندسازی افراد از طریق مهارت آموزی، کمک به اشتغال پذیری، بسترسازی ایجاد اشتغال مولد، پایدار و تسهیل ورود مهارت آموختگان به بازار کار استان منعقد شد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی و کاهش درآمد خانوار‌های سیستان و بلوچستان، کاهش مشاغل کاذب و ارائه معیشت‌های جایگزین را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد پس از شناسایی، مشاوره و معرفی متقاضیان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تئوری در بستر فضای مجازی و آموزش‌های عملی به صورت حضوری با تامین رایگان محل اقامت در محل مرکز آموزشی درمانی سلامتکده مطهر اصفهان برگزار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پایان این دوره آموزشی از مهارت آموختگان مستعد به منظور ورود به عرصه اشتغال و تولید توسط خیریه سعادتی اصفهان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخستین دوره با تعداد بیش از ۳۰ نفر کارآموز در زمینه فراوری گیاهان دارویی و طب سنتی با همکاری این موسسه آغاز شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.