سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم غول‌های فناوری در انتخابات

در عصر دیجیتال، غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی نقش بی‌سابقه‌ای در انتخابات کشورهای مختلف ایفا می‌کنند.

از پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل و یوتیوب نه فقط به‌عنوان رسانه‌های ارتباطی اصلی، بلکه به‌عنوان ابزار‌های مهم تبلیغاتی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی در انتخابات، مثل انتخابات چندی دیگر در آمریکا استفاده می‌شود.

گسترش اطلاعات و تبلیغات انتخاباتی

شبکه‌های اجتماعی به سیاستمداران و احزاب اجازه می‌دهند تا پیام‌های خود را به‌سرعت و با هزینه کم به میلیون‌ها نفر منتقل کنند. از طریق این پلتفرم‌ها، کمپین‌های انتخاباتی می‌توانند به‌صورت دقیق‌تری مخاطبان خود را هدف قرار دهند و تبلیغات سفارشی‌شده‌ای را برای گروه‌های مختلف جمعیتی ارسال کنند.

انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست

در کنار مزایای تبلیغات هدفمند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بستری برای انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست باشند. این امر می‌تواند منجر به گمراهی رأی‌دهندگان و تأثیرگذاری نادرست بر افکار عمومی شود.

مداخله‌های خارجی

غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل جهانی‌بودنشان، می‌توانند به وسیله‌ای برای مداخله‌های خارجی در انتخابات کشور‌های مختلف تبدیل شوند. این مداخله‌ها معمولا با هدف تضعیف اعتماد عمومی به روند دمکراتیک و افزایش تفرقه و دودستگی در میان مردم انجام می‌شود.

شفافیت و پاسخگویی

یکی از چالش‌های اساسی در رابطه با نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات، مسئله شفافیت و پاسخگویی این پلتفرم‌هاست. بسیاری از این پلتفرم‌ها در قبال محتوایی که روی آنها منتشر می‌شود، نظارت کافی ندارند و این مسئله می‌تواند منجر به سوءاستفاده‌های گسترده شود.

منبع: همشهری آنلاین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.