سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه شهرستان خراسان‌رضوی در شرایط خطرناک آلودگی هوا قرار گرفتند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت‌ هوا در سه شهرستان‌ درگز، کلات و سرخس این استان به عدد ۵۰۰ آی،کیو.آی رسید و این مناطق در شرایط خطرناک قرار گرفتند.

مهدی اله‌پور گفت: آلاینده عامل این وضعیت، گرد و غبار است که موجب وارد شدن وضعیت هوای این شهرستان‌ها در خراسان رضوی به شرایط "خطرناک" شده است.

وی بیان کرد: عامل آلودگی هوا و منشاء گرد و غبار این شهرستان‌ها از صحرای قره قوم و مرز میان ۲ کشور ترکمنستان و ازبکستان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به هشدار صادره از سوی این اداره کل و رصد نقشه های هواشناسی پیش بینی می‌شود، کلانشهر مشهد نیز از ظهر امروز به شدت درگیر آلاینده گرد و غبار شود و این وضعیت تا ساعت ۲۰ امشب تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: توصیه می شود شهروندان شهرهای آلوده علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

اله پور گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و می بایست از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ شهرستان خراسان رضوی در قالب مصوبه سفر ریاست جمهوری دولت سیزدهم به استان دارای دستگاه سنجش گرد و غبار شده اند، امیدواریم تمامی ۳۴ شهرستان استان به این دستگاه مجهز شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.