سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توسعه بوستان مینیاتوری در مشهد آغاز شد

طرح توسعه بوستان مینیاتوری در مشهد با اعتبار هزار میلیارد ریال روز شنبه آغاز شد.

شهردار مشهد گفت: ساخت بوستان موضوعی مینیاتوری مربوط به دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد است و بخشی از این طرح در آن دوره بهره برداری شد.

محمدرضا قلندر شریف افزود: در این دوره مدیریت شهری نیز پیشنهاد سرمایه‌گذار به‌ منظور ساخت پردیس فرهنگی و سینمایی و توسعه المان‌های مینیاتوری ‌و بهسازی و مرمت المان‌های موجود، مورد توافق قرار گرفت و بعد از تصویب در شورای شهر، عملیات اجرایی طرح توسعه آن امروز آغاز شد.

شهردار مشهد با بیان این که جذب سرمایه‌گذاران از وظایف شهرداری است اظهار امیدواری کرد: طرح توسعه این بوستان طی یک دوره پنج ساله به پایان برسد.

قلندر افزود: تامین مالی یکی از نکات مهم در حوزه سرمایه گذاری است و با توجه به سختی تامین منابع مالی، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و افزایش مشارکت آنان با مدیریت شهری بهترین راهکار است.

بوستان مینیاتوری، بی بدیل در شرق کشور

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: بوستان مینیاتوری در سال ۱۳۹۴ و در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، با قرارداد اولیه به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد و در دوره پنجم شورای شهر المان‌های آن به ۳۰ عدد رسید.

محمدهادی محمدی مقدم افزود: در سال ۱۳۹۷ این قرارداد با رقم ۱۹۰ میلیارد ریال اصلاح شد اما به دلیل شرایط کرونا این بوستان مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: پس از پنج سال تعلل، طرح جدید بوستان مینیاتوری در فضای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع و با هزار میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان پنج سال اجرا می شود تا سرانه فرهنگی این قسمت از شهر نیز افزایش پیدا کند و این بوستان نمونه مشابهی در شرق کشور ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: امروز عملیات اجرایی طرح اقتصادی آغاز شده است که در سه سال گذشته، یکی از موضوعات حل نشده مدیریت شهری بود و به همت شهردار و معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، مشکلات آن برطرف شد.

مجید دبیریان افزود: بوستان مینیاتوری از طرح های شاخص است و طرح های اقتصادی خوب علاوه بر اشتغال‌زایی، باید مورد استقبال مردم نیز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان این دوره مدیریت شهری، طرح های ناتمام تکمیل و بهره برداری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.