سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

التماس نتانیاهو به وزرای خود برای حفظ کابینه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد به دو وزیر کابینه نامه ارسال کند تا در صورت توافق با حماس، آنها موجب سقوط کابینه نتانیاهو نشوند.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حال انجام رایزنی‌های سیاسی است تا اطمینان حاصل شود که در صورت انعقاد قرارداد مبادله اسرا با حماس، این توافق بر ائتلاف دولتی او تاثیری نمی‌گذارد.

براساس گزارش المیادین، سایت سازمان پخش عمومی رژیم صهیونیستی موسوم به مکان  اعلام کرد که نتانیاهو قصد دارد به دو وزیر مخالف توافق یعنی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی نامه بفرستد تا از آنها بخواهد درصورت عقد قرارداد مبادله اسرا با حماس، منجر به سقوط کابینه نشوند.

به نوشته این وب سایت صهیونیستی، درخواست نتانیاهو از اسموتریچ و بن گویر این است که در صورت منعقد شدن توافق، کابینه را در تعطیلات کنست متلاشی نکنند و منتظر از سرگیری جنگ پس از ۴۲ روز و در پایان مرحله اول معامله باشند، زیرا پس از آن تصمیم خود را در مورد معامله خواهند گرفت.

مکان به بازگشت آرییه درعی، رئیس حزب شاس به رایزنی‌های امنیتی محدود در هفته جاری پس از چند هفته غیبت در آن‌ها اشاره کرد و این امر را نشانه‌ای از نزدیک شدن به توافق دانست.

روز جمعه، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در حماس گزارش داد که جنبش چیزی کمتر از آتش بس کامل، عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت طبیعی آوارگان به خانه‌های خود را نخواهد پذیرفت. حماس تاکید کرده است که بدون شرایطی که رژیم برای برهم زدن معامله و شرایط جدیدی که در چارچوب رویکرد خود تعیین کرده است، معامله را می‌پذیرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ح
۱۴:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اگر آتش بس برقرار شود اسیران آزاد شوند مردم دست به شورش وآشوب کل سرزمینهای اشغالی را فرا میگیرد
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
از وزرای کابینه نتان یاهو در خواست دستگیری نتان یاهورا دارم که با اسیرا ن مبادله کنند و به این جنگ نابرابر خاتمه دهند