سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موج دوم تردد زائران اربعین آغاز شد

رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز موج دوم تردد زائران اربعین حسینی و ثبت ۳۱ میلیون تردد در جاده‌های استان‌های مرزی خبرداد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بر اساس آخرین آمار سامانه ترددشمار از ابتدای ماه صفر تا صبح امروز ۲۷ مرداد ماه، ۳۱ میلیون تردد وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان‌های مرزی ثبت شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. این آمار نشان‌دهنده استقبال گسترده زائران از سفر اربعین و لزوم برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تسهیل تردد در مرز‌ها است.

وی با بیان اینکه در این مدت تا صبح امروز دو میلیون و ۷۵۰ هزار زائر برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر از مرز‌های زمینی و هوایی خارج شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که ما از روز گذشته ۲۶ مردادماه وارد پیک دوم تردد زائران برای رفتن به زیارت عتبات عالیات شده‌ایم. همچنین آمار‌های ما نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از زائران نیز به کشور بازگشته‌اند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به توزیع نامتوازن زائران در میان مرز‌ها از زائران درخواست کرد تا از سایر مرز‌ها مانند شلمچه نیز استفاده کنند، البته با توجه به ظرفیت بالای پارکینگ‌های مرز مهران و تسهیلات فراهم شده، زائران می‌توانند با خیالی آسوده به این مرز مراجعه کنند.

حسینی همچنین به زائران توصیه کرد که برای زمان سفر خود، به ویژه در ساعات پیک تردد یعنی از ساعت شش تا ۱۱ صبح و ۱۷ تا ۲۳ عصر برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند. به عنوان مثال، زائرانی که از استان‌های خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان، قم و استان‌های شمالی یعنی گیلان، مازندران و گلستان برای تردد از مرز مهران استفاده می‌کنند و همچنین زائرانی که از استان‌های بوشهر، فارس، کرمان و هرمزگان برای تردد از مرز شلمچه استفاده می‌کنند، باید این ساعات را در نظر بگیرند.

وی به نقش پلیس راهور در تأمین امنیت و روان‌سازی ترافیک اشاره کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران خود در سراسر کشور، به ویژه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، فارس، یزد، کرمان، قم، قزوین، تهران و البرز قدردانی کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از زائران خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب و استراحت کافی، سفر خود را به سلامت به پایان برسانند و از رانندگی در ساعات پایانی شب خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.