سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی دلیگانی، نماینده مخالف خطاب به پزشکیان:

نطقی که داشتید مشابه مناظرات بود

مجلس شورای اسلامی امروز اولین جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت را با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کند.

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون اصل نود در صحن علنی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور از انصاف و عدالت حرف زدید. به نظر می‌رسد بیشتر وزرای شما رای اعتماد می‌گیرد. نطقی که شما داشتید مشابه مناظرات بود. من که نماینده مردم و شما منتخب ملت ایران هستید انتظار دیگری از شما داشتم. دیدگاهتان درباره مسائلی که مطرح کردید چیست. مثلا درباره ارز دیگاه شما چیست. چندنرخی بودن ارز را قبول دارید آیا برنامه‌ای برای اصلاح آن دارید تا ما بدانیم در کشور چه اتفاقی می خواهد بیفتد. یک فرصت استثنایی دولت و مجلس برای آغاز همکاری دارند و برنامه هفتم در پیش روی ماست و تا زمانی که اصلاح نشده آن را باید اجرا کنید.

وی افزود: قانون برنامه وحی منزل نیست و لایحه برنامه هفتم را شما ننوشتید و دولت دیگری نوشته و در مجلس مصوب شده است و همه قانون برنامه مورد نگاه مجلس نیست، چون در هیئتی که ایراداتی داشته بسیاری از جا‌های آن دگرگون شده است و ممکن است موردنظر مجلس نباشد.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: در خصوص زنان برنامه اعلام نشده است. چگونه می خواهیم رشد ۸ درصد داشته باشیم. همان مطالبی که اشاره می کنید باید تورم تک نرخی شود و اگر الان دو رقمی است باید برای آن راهکار بگوییم و باید درباره آن شفاف صحبت کرد.

عضو کمیسیون اصل نود در صحن علنی مجلس گفت: الان وقت عمل و دادن ایده و راهکار است. در خصوص مسکن یکی از ابعاد اقتصاد مردم سبد مسکن است. آیا مشکلات مردم را نمی دانید. راهکار آن چیست. با رقم چهل میلیونی که فرد برای ثبت نام باید بدهد و ندارد چه باید کند. بانک‌ها از عید همه چیز را سه قفله کردند و وام مسکن نمی‌دهند لذا در این رابطه چه می خواهید بکنید.

وی افزود: در خصوص ارز نگاه چیست. رانت چندنرخی ارز را چه می‌خواهید بکنید. دیدگاه دولت در خصوص رشد نقدینگی چیست. ما دوران مختلفی را گذرانده‌ایم. دیدگاه دولت شما درباره بهره بانکی چیست. اگر بهره بانکی جنگ با خداست درباره آن چکار می‌کنید. آیا توجه دارید کشور‌هایی که پیشرفت داشتند نرخ بهره بانکی پایینی داشتند. در خصوص سهام عدالت اسم قشنگی روی آن گذاشتند و به فقرا ندادند و واجدین شرایطی که نگرفتند بیست میلیون نفر است و در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آمد و وزیر اقتصاد به آن عمل نکرد. دولت درباره یارانه پنهان چه برنامه‌ای دارد.

حاجی دلیگانی همچنین افزود: در خصوص نظام پرداخت دیدگاهتان چیست. درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه برنامه‌ای دارید. درخصوص ورزش و جوانان دولت شما چه برنامه‌ای دارید. جوانان تحصیل کرده‌ای که بیرون دادیم و فکر شغل برای آن‌ها ایجاد نکردیم و جوانان چهل ساله هنوز نتوانستند ازدواج کنند. در خصوص تولید به وزیر نیرو گفتیم وقتی برق تولیدکننده قطع می شود چکار باید کنیم. بهره وری از چاه‌های نفت پایین است. در خصوص عدالت مالیاتی راهکار چیست.

وی گفت: در خصوص اتباع بیگانه راهکار چیست و ما چند میلیون اتباع داریم. آبی که اینها استفاده می کنند چرا حقابه هیرمند را با آن تهاتر نمی‌کنند و یارانه داخلی چرا باید برای کسانی که کشور برای آنها نیست هزینه شود. در مدارس دانش آموز اتباع را ثبت نام کردند و برای دانش آموز ایرانی جا ندارند ثبت نام کنند. سند بنیادین آموزش و پروش باید اجرا شود. در خصوص قاچاق کالا که هم صادر و هم وار می شود چکار باید کنیم. در خصوص پزشکان در بیمارستان‌ها پزشک نداریم و همه را به بیمارستان خصوصی ارجاع می‌دهند. دیدگاه شما درباره خام فروشی چیست؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.