سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هکتار اراضی دولتی در استان اردبیل رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال از رفع تعرض ۶ هکتار زمین دولتی در این استان خبر داد.

سرهنگ مهدی نوظهور به اجرای ۳۵ مرحله گشت تخصصی توسط ماموران یگان حفاظت با هدف رفع تعرض و تصرف از اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت از اراضی، امسال ۴۰ مورد حکم به مرحله اجرا رسیده که در یک فقره یک هکتار زمین به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال به بیت‌المال بازگردانده شده است.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پارسال هم در مجموع ۱۱۶ هکتار اراضی دولتی به ارزش ۲۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان رفع تصرف شد.
به گفته او، پارسال ۱۸۱ پرونده در رابطه با زمین‌خواری در محاکم قضایی استان اردبیل تشکیل شده بود که با اجرای ۵۱ حکم قضایی ۸۶ هکتار زمین دولتی به ارزش هشت هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.
نوظهور تصریح کرد: این یگان جزو یگان‌های برتر در برخورد قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین‌های دولتی است.
او افزود: هرگونه دخل، تصرف و بهره‌برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع قضایی قابل پیگیری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه، قدم‌های مهمی برداشته است، اظهار داشت: استان اردبیل در برخورد با متخلفین و حفاظت از اراضی ملی و زمین‌های دولتی جزو استان‌های پیشگام است.
او همچنین برگزاری جلسات متعددی با دهیاران و شورای روستا‌ها و ساکنان اطراف شهر‌ها با موضوع آشنایی آنها با قانون حفاظت از اراضی و چاپ و توزیع قابل توجهی اقلام تبلیغاتی مانند بروشور و تراکت را از جمله اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل ذکر کرد.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات مربوط به زمین‌خواری، ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیرقانونی در زمین‌های دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اخییییییی اینا همش سرمایه کشور