سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشه‌های انتقام

انتشار تصاویر شهر موشکی زیرزمینی حزب‌الله تمام محاسبات صهیونیست‌ها را به‌هم‌ریخت و به گزارش شبکه المیادین، حزب‌الله با انتشار این تصاویر پیام «سری‌بودن بالای» ظرفیت‌ها و پایگاه‌های موشکی خودرابه دشمن مخابره کرده است.

 در آستانه انتقام محور مقاومت از رژیم جنایتکار صهیونیستی و همزمان با لشکرکشی آمریکا برای کمک به این رژیم، بخش رسانه‌ای حزب‌الله ویدئویی منتشر کرد که در آن یکی از چند پایگاه موشکی زیرزمینی مقاومت به نمایش درآمده است.

انتشار این تصاویر در حالی صورت گرفت که برخی رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌هایی از احتمال حمله پیش‌دستانه ارتش اسرائیل به تأسیسات حزب‌الله منتشر کرده بودند، اما تصاویر پایگاه زیرزمینی مخفی حزب‌الله در دل کوهستان‌های لبنان تمام نقشه‌های اسرائیل را به‌هم‌ریخت. این ویدئو که تحت عنوان «کوهستان‌های ما گنجینه‌های ما هستند» منتشر شده، تاسیسات زیرزمینی را نشان می‌دهد که «عماد۴» نام دارد و در آن رزمندگان مقاومت در حال فعالیت و حمل موشک‌های سنگین هستند.

نام شهید عماد مغنیه، فرمانده ارشد جنبش حزب‌الله بر این پایگاه زیرزمینی نهاد شده است که در سال ۲۰۰۸ توسط رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسید. این تصاویر پس از آن منتشر شده است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد به حمله هوایی اخیر رژیم‌صهیونیستی به بیروت پاسخ محکمی خواهد داد. رژیم‌صهیونیستی اخیرا با حمله هوایی به یک ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله را به شهادت رساند. دبیرکل حزب‌الله طی دو سخنرانی خود تاکید کرد که پاسخ به این تجاوز حتمی خواهد بود.

نقشه‌های صهیونیست‌ها نقش بر آب شد
انتشار تصاویر شهر موشکی زیرزمینی حزب‌الله تمام محاسبات صهیونیست‌ها را به‌هم‌ریخت و به گزارش شبکه المیادین، حزب‌الله با انتشار این تصاویر پیام «سری‌بودن بالای» ظرفیت‌ها و پایگاه‌های موشکی خودرابه دشمن مخابره کرده است. این شبکه لبنانی نوشت این تأسیسات در عمق خاک لبنان قرارداردونه‌تن‌ها دشمن ازنظر اطلاعاتی توان جمع‌آوری اطلاعات از آن را ندارد، بلکه این تأسیسات در برابر حملات نیز مستحکم است ودشمن نمی‌تواند ضربه‌ای پیش‌دستانه به آن وارد کند. المیادین اضافه کرد این پایگاه زیرزمینی عماد ۴ نام دارد وعدد۴ بیانگرآن است که احتمالااین پایگاه تنها یکی از تأسیسات مخفی حزب‌الله است. المیادین درعین‌حال با اشاره به سهولت تردد رزمندگان مقاومت در این پایگاه گفت: این تأسیسات در حد و اندازه یک شهر به نظر می‌رسد.

جزئیات شهر موشکی
المیادین گزارش داد تصاویری که حزب‌الله ازتأسیسات زیرزمینی خود منتشر کرده، فقط بخش کوچکی از ظرفیت‌های موشکی مقاومت لبنان است. براساس این گزارش، این پایگاه زیرزمینی مجهز به ده‌ها موشک‌انداز مخصوص موشک‌های سنگین با کالیبر‌های ۲۲۰ و ۳۰۳ است. المیادین همچنین خبر داد این تأسیسات زیرزمینی مجهز به یک بیمارستان میدانی و وسایل حیاتی مورد نیاز برای رزمندگان مقاومت است که به مدت هشت تا یک سال کامل می‌تواند جوابگوی نیاز نیرو‌ها باشد. المیادین درعین‌حال گفت این پایگاه زیرزمینی افزون‌بر موشک‌هایی با کالیبر ۲۲۰و۳۰۳، انواع دیگری ازموشک‌های مهم را در خود جای داده است. طبق این گزارش، این شهرموشکی ازاتاق‌های بزرگی برای ذخیره‌سازی موشک ومسلح‌سازی سکو‌های شلیک بعد ازشلیک اول برخوردار است و چندین دریچه برای شلیک موشک اززوایای مختلف دارد.

المیادین درپایان اشاره کرد این پایگاه از سامانه‌های فنی یکپارچه و ارتباطی در داخل و خارج نیز برخوردار است. درطول ۱۵سال گذشته رژیم‌صهیونیستی بار‌ها ادعا کرده بود که می‌خواهد از انتقال سلاح و تجهیزات به حزب‌الله جلوگیری کند، اما اکنون در ویدئوی منتشرشده، شهر موشکی دیده می‌شود که در آن موشک‌هایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر وجود دارند و بسیاری از لانچر‌های آن ساخت یگان مهندسی رزمی حزب‌الله است. فرماندهی مقاومت در لبنان با انتشار این ویدئو به سران رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد آنچه از حزب‌الله و توانمندی‌های نظامی آن می‌داننددر برابر آنچه که نمی‌دانند نسبت قطره در برابر دریاست و این مسأله‌ای است که بار‌ها ازسوی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مورد تاکید قرارگرفته است.

پایگاه‌های مرکزی اسرائیل؛ فاقد هرگونه سپر حفاظتی
درهمین حال و در بحبوحه احتمال حملات سهمگین ایران و حزب‌الله به رژیم‌صهیونیستی، رادیو ارتش این رژیم، نسبت به توان پایین پایگاه‌های‌نظامی‌اسرائیل هشدارداده است. رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده است که پایگاه نیرو‌های اسرائیلی درمرکز سرزمین‌های اشغالی، فاقد هرگونه سپر حفاظتی در مقابل حملات موشک‌های بالستیک است. این رادیو اذعان کرده است که پایگاه بزرگ اسرائیل در مرکز سرزمین‌های اشغالی با وجود گذشت ماه‌ها از شروع جنگ غزه، همچنان از هیچ سپر دفاعی در مقابل موشک‌های بالستیک برخوردار نیست. این پایگاه برای عملیات نیرو‌های اشغالگر در طول جنگ غزه و درگیری‌های مداوم در جبهه‌های شمالی ایجاد شده بود و درحال‌حاضر صد‌ها سرباز و فرمانده نظامی در آن مستقر شده‌اند.

توان دفاعی پایگاه مرکزی اسرائیل تا آن اندازه پایین است که نیرو‌های اسرائیلی حاضر در این پایگاه مجبورند هنگام حملات، روی زمین دراز بکشند یا برای کاهش اثرات موشک به ساختمان‌ها پناه ببرند. پیش از این، فرماندهان این پایگاه در ماه آوریل (فروردین‌ماه) ازبیم حملات ایران، خواستار دریافت زیرساخت‌های حفاظتی شده بودند؛ اما همچنان این امکانات به دست‌شان نرسیده است. به اذعان رادیو ارتش اسرائیل، علاوه بر پایگاه مرکزی اسرائیل، سربازان پایگاه‌های مجاور نیز از نبود امکانات حفاظتی شکایت داشته‌اند.

پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در حالی فاقد سپر‌های دفاعی‌مناسب برای مقابله باموشک‌های بالستیک هستندکه ایران، حزب‌الله لبنان ویمن، هرسه، تصریح کرده‌اندکه اسرائیل پاسخ جنایت‌های خوددرترور شهیدهنیه وشهید فؤاد شکررادریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود محور مقاومت در آینده، حملات گسترده‌ای را از چندین منطقه به رژیم‌صهیونیستی واردکند. ایران در فروردین‌ماه سال‌جاری باحمله پهپادی و موشکی خود به زیرساخت‌های نظامی اسرائیل، بار دیگر توان نظامی خود را به رخ رژیم‌صهیونیستی کشید. ازسوی دیگر، حزب‌الله لبنان نیز بار‌ها با پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی، «آهنین بودن» سپر دفاعی اسرائیل را به سخره گرفته و عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

منبع: جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.