سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی برق در اصفهان موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه در هفته گذشته موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور در اصفهان شد.

منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:  قطعی برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه در بخش‌های مصرف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی استان اصفهان شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۹۴ نفر در حوادث قطعی برق توسط آتش نشانی اصفهان در یک هفته اخیر، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه ها، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی و خسارت به واحد‌های تجاری، کشاورزان و شهرک‌های صنعتی از دیگر پیامد‌های قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، لازم است پیش از اعمال قطعی برق ناشی از فیدر‌های سریع القطع و رله فرکانسی، برنامه‌ریزی لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جدول و ابلاغ به مشترکان برق صورت گیرد.

وی افزود: به همه نهاد‌های اجرایی ابلاغ شده است در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه و در ساعت غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای پرمصرف، انجام تعمیر سالیانه کولر‌های آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولر‌های گازی در اداره‌ها ضروری است.

شیشه‌فروش ادامه داد: استفاده از نور طبیعی در روز، جایگزینی پروژکتور‌های قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ ال‌ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در اداره‌ها، اصناف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

شیشه فروش همچنین گفت: با توجه به شرایطی مانند تضعیف الگوی گرم تابستان، پیش بینی می‌شود به‌تدریج شاهد کاهش دمای هوا باشیم، اما همچنان شرایط وزش تندباد‌های محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته ادامه دارد.

برچسب ها: آسانسور ، حادثه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.