سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۴۷۲ هزار گردشگر خارجی و داخلی از استان اصفهان

بیش از ۴۷۲ هزار گردشگر خارجی و داخلی، امسال از بنا‌های تاریخی استان اصفهان بازدید کردند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اصفهان گفت: حدود۲۲ هزار گردشگر خارجی امسال از بنا‌های تاریخی بازدید کردند و حدود ۴۵٠ هزار نفر هم گردشگر داخلی در استان اصفهان، امسال اقامت داشتند و از آثار تاریخی دیدن کردند.

امیر کرم زاده افزود: نوروز امسال هم، حدود دو میلیون گردشگر داخلی و مسافر در استان اصفهان تردد و دست کم ۱ تا ۲ روز هم اقامت دا‌شته اند.

وی با بیان اینکه، ١۴٨ طرح سرمایه گذاری با اولویت اشتغالزایی و رونق گردشگری با افزون بر ١٣ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان اصفهان در دست اقدام است گفت:از این تعداد، ۴٨ طرح تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کرم زاده اضافه کرد: توسعه گردشگری در همه مناطق استان اصفهان، به صورت متوازن در دستورکار است و برای این منظور در مناطق محروم هزینه زیر ساخت‌ها و مشوق‌های بیشتری برای سرمایه گذاران داریم از جمله اینکه تسهیلات خوبی از محل تبصره ١٨ به آنها پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد:تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تجاری و مسکونی، مرمت بنا‌های تاریخی با رویکرد فرهنگی و گردشگری به منظور تسریع در مرمت بنا‌های تاریخی، معافیت‌هایی برای جواز مرمت، ساخت ویژه سرمایه گذاران با مشارکت شهرداری اختصاص یافته است.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هم گفت: میدان تاریخی نقش جهان (با اولویت مساجد امام، شیخ لطف اله، عمارت عالی قاپو و بازار قیصریه) و مجموعه‌های جهانی باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون در صدر بازدید امسال گردشگران خارجی و داخلی قراردارد.

شهرام امیری افزود: شهرستان‌های غرب استان اصفهان شامل گلپایگان، تیران و کرون، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و چادگان، همچنین نایین و اردستان در شرق استان، در کنار اصفهان و کاشان، رتبه‌های برتر بازید گردشگران را از ابتدای سال تاکنون داشته اند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر و بنای تاریخی، افزون بر ۹۰ منطقه نمونه گردشگری و هزاران جاذبه طبیعی میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.