سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: هر توافقی باید تضمین کننده توقف جنگ علیه مردم ما باشد

یک مقام حماس بر مواضع اصلی این جنبش در مذاکرات پیرامون آتش‌بس غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام حماس که پیرامون مذاکرات دیروز و امروز (جمعه) در قطر صحبت کرده است می‌گوید رژیم صهیونیستی به طفره رفتن از توافق و مانع تراشی در مسیر مذاکرات ادامه می‌دهد و بر اضافه کردن شرایط جدید برای ایجاد مانع در مسیر توافق اصرار دارد.

به گفته این مقام حماس، پیشنهاد جدیدی که از سوی آمریکا ارائه شده و ادعا شده است که «شکاف‌ها را پر می‌کند» در واقع همسو با شرایط رژیم صهیونیستی است.

این مقام حماس صراحتا گفت: «ما مجدداً بر تعهد خود به آنچه در ۲ ژوئیه بر اساس بیانیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توافق کردیم، تاکید می‌کنیم و از میانجی‌ها می‌خواهیم که اشغالگران را تحت فشار قرار داده و آنان را ملزم به اجرای آنچه توافق شده است، کنند».  وی در ادامه بر مواضع پیشین این جنبش تاکید کرد و گفت: «هر توافقی باید تضمین کننده توقف تجاوز علیه مردم ما و خروج از نوار غزه باشد».  

مذاکرات فشرده پیرامون آتش‌بس غزه و تبادل اسرا عصر امروز در قطر پایان یافت و قرار است هفته آینده در مصر از سر گرفته شود. آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که این مذاکرات «سازنده» بوده و در آن پیشنهاد جدیدی مطرح شده است که اختلاف‌ها را کاهش می‌دهد.  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز مدعی است که دستیابی به یک توافق بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.

این در حالی است که «اسامه حمدان» سخنگوی حماس عصر امروز اعلام کرد که جنبش حماس هنوز هیچ سیگنال مثبتی از مذاکرات آتش‌بس دریافت نکرده است.  

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
امیدواریم توافقی حاصل شود و این کشتارها متوقف شود و آرامش به این قسمت از کره زمین بازگردد
نااشنا
۱۱:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اگر قرار بر است آتش بس نشود چرا مذاکره میکنند آتش بس شرط اساسی برای مذاکرات است.